FinExpert.e15.cz

Jak na nevyzvednuté poštovní zásilky


Rada  |  26. 11. 2006 00:59  |  [212.80.88.xxx]

Nestíhal jsem zajít si na poštu pro Obchodní balík - volal jsem tedy na poštu, aby mi prodloužili lhůtu na vyzvednutí - u OB však údajně nelze. Chtěl jsem ji tedy přeposlat na poštu na kterou bych se dostal včas - u OB nelze. A tak byla zásilka vrácena odesilateli. Zboží jsem si chtěl objednat znovu a nechat dovézt jinou firmou...bohužel internetový obchod jiný způsob doručení než OB České pošty nepodporuje.

Odpovědět  |   | 
LK  |  26. 11. 2006 10:10  |  [84.42.213.xxx]

Obchodní balík není základní služba, takže v článku popsaný způsob opravdu nelze. Nabízejí se dvě možnosti, buď si nechat zaslat zboží do zaměstnání, nebo poste restante. Toto je však nutné uvést již při objednávce, aby to obchod mohl takto přímo poslat.

Odpovědět  |   | 
petr  |  26. 11. 2006 10:26  |  [83.240.9.xxx]

Pokud máte vstřícného zaměstnavatele a pracujete přes den, tak je nejlepší všechno si nechat posílat do práce.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  26. 11. 2006 12:03  |  [212.80.88.xxx]

Pracuju jak kdy a s doručením do práce má občas problém i PPL (obvykle se podivují, že taková adresa existuje). Pochybuju, že by doručení zvládla Česká pošta. Navíc pokud je to na dobírku, musel by to za mě někdo zaplatit, protože pochybuji, že by pracovník ČP byl ochoten čekat 15 minut než mě na pracovišti najdou (obvykle jsem mimo signál).

Dosud jsem nepochopil proč Česká pošta doručuje zásilky dopoledne když není 90% lidí doma. Mají tak silné odbory že si nemohou dovolit přikázat poštovním doručovatelům odpolední směny?

Hodně mě "potěšila" i dočasná změna otevírací doba naší pošty - ve středu do pěti, ostatní dny do tří. Bylo to z důvodu nemoci jedné pracovnice. Místo aby posunuli pracovní dobu na déle (dopoledne na poštu téměř nikdo nepřijde), zkrátili ji. Ono i ta středa do pěti je hodně málo, když si vezmu, že je to vesnice u Prahy a v Praze je pracovní doba běžně do pěti nebo šesti odpoledne a další +- hodinu trvá cesta domů.

Odpovědět  |   | 
powalec  |  26. 11. 2006 18:53  |  [217.77.165.xxx]

Heh, tak to je opruz. Tak se přestěhujte do Zlína, my tu máme poštu otevřenou každý den do osmi a v sobotu do oběda

Odpovědět  |   | 
Rada  |  27. 11. 2006 04:05  |  [212.80.88.xxx]

Tak samozřejmě je rozdíl pošta ve vesnici u Prahy a pošta ve Zlíně. Pokud bych se přestěhoval do centra Prahy, mohl bych využívat non-stop poštu v Jindřišské.

Odpovědět  |   | 
Barča  |  07. 03. 2013 19:41  |  [5.104.16.xxx]

Pražáci vy jste rozmlsaní až hrůza vše nejlpe až pod nos

Odpovědět  |   | 
Rada  |  26. 11. 2006 12:12  |  [212.80.88.xxx]

Poste restante by mi nějak pomohlo? Jak dlouho nechají zásilku na poště pokud odesilatel na zásilku napíše poste restante?

Odpovědět  |   | 
LK  |  26. 11. 2006 17:13  |  [84.42.213.xxx]

Poste restante Vám pomůže, když máte "v dosahu" jinou poštu např. v místě zaměstnání nebo ve větším městě, případně, je-li otevřena v sobotu nebo i v neděli. Zásilku Vám sice nikdo nedoručí, ale můžete si ji vyzvednout. Nemusí být ani v místě bydliště. Pokud bydlíte cca hodinu od Prahy a pracujete v Praze, pošta v Jindřišské je otevřena 24 hodin denně 7 dní v týdnu.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  27. 11. 2006 04:02  |  [212.80.88.xxx]

V Praze nepracuji. Jedna jiná pošta je ne až tak daleko od míst kde se pohybuji, ono ale docela ztrácí kouzlo nakupování přes internet když je pošta dál než obchod ve kterém bych daný výrobek možná také koupil - v případě, který popisuji, bych dané zboží nejspíš v kamenném obchodu nesehnal, ale jindy bych možná měl zvážit co je snazší. Kurýři PPL se občas diví, že jsem dopoledne v práci, ale jsou schopní zásilku doručit i odpoledne. Česká pošta ani omylem. Bohužel je situace stále taková, že si takové chování ČP může dovolit.

Odpovědět  |   | 
Keni  |  27. 11. 2006 18:28  |  [85.207.40.xxx]

Jo, Jindrisska je stejna ptakovina jako veskera dopravni agenda pro Prahu. Vse v mistech, kam velkym autem nesmite a osobakem nezaparkujete.

Takze pokud kdyz jsem potrebpoval uz opravdu vyzvednout 5 mesicu vydany obnoveny profesni prukaz, musel jsem z Prahy jet zaparkovat bus, jet osobakem domu a pak MHD do centra. Pro dlouhe fronty jsem toto absolvoval 3x, protoze jsem musel vzdy v drive dojet zpet a jet dal.

Kdyz jsem na toto slusne pracovnici (co je v tom nevinne) upozornil, prej nejsem jediny, kdo si stezuje.

Centralizaci docela chapu. Ale timto zpusobem ne. To same posty. Proc neudelaj nejakou nonstop treba v Malesicich, kde maj obr prekladiste. Tam bych si i sjel. Ale z toto volneho vetsinpou jednoho vikendu v Praze opravdu nehodlam pul dne travit cestovanim na postu a pod. A PPL me vse doruci na udanou adresu rodicum primo do ruky. Dopoledne do prace, odpoledne domu. To CP a cesti birokrati neumi. Jenom Ceska posta

Odpovědět  |   | 
Keni  |  27. 11. 2006 18:48  |  [85.207.40.xxx]

K tomu dopoledne/odpoledne. Ja nakupuji casto eshopech a nechavam si to zasilat ke rodicum, kamosum apod. Vzdy v poznamce pisi, prac.den do xhod jedna adresa, pote druha adresa. Vzdy to prislo dle urceni. V okrajovych castech Prahy odpoledne v centru dopoledne.

Proto, pokud mohu priplacim za PPL. Ja se v CR vetsinou nezdrzuji a nemohu nutit zname a rodice behat na postu pro moje zasilky.

A u PPL dostanu jeste od eshopu mejlem kod (na pozadani), kde vim, kde ta zasilka je.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  27. 11. 2006 04:08  |  [212.80.88.xxx]

Jinak ještě k té poště v Jindřišské. Je samozřejmě fajn, že má nonstop. Že bych byl z návštěvy v nočních hodinách nějak nadšený, to ale zase ne. Byl jsem tam asi 3x, vždy mezi osmou a desátou večer a ani jednou se mi nestalo, abych čekal ve frontě méně než 20 minut. Navíc je tam třeba stát, protože v noci nefungují "lístečky" a nejsou tam židle. Je to taková nouzovka.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  26. 11. 2006 18:51  |  [62.177.71.xxx]

Česká pošta sama neví, co je povolené, a co ne... Já mám změněnou ukládací poštu, a dokonce mi na ni občas posílají i obyčejné zásilky, jednou mi na ni poslali i obchodní balík, někdy mi zase tvrdí, že ho poslat nemohou - už aby jejich monopol skončil...

Odpovědět  |   | 
MIk  |  28. 01. 2012 12:06  |  [80.188.188.xxx]

Tak si nic neobjenávej ty vole! Když si pro to nemůžeš včas zašmatlat na poštu!

Odpovědět  |   | 
Barča  |  07. 03. 2013 19:39  |  [5.104.16.xxx]

jsem stejného názoru

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  26. 11. 2006 10:26  |  [89.203.136.xxx]

Pisatel velmi pěkného článku píše o něčem, co zřejmě dosud nezažil. Zkušenost má i mých známých je taková, že přeposílání/ukládání zásilek na jiné poštovní pobočce v praxi připomíná román Josefa Kafky.

V našem městě máme tu smůlu, že bydlíme na okraji v obvodu pošty 3, jejíž pobočka má otevřeno ve všední dny do 16 hod. a o víkendu zavřeno. Výborná služba pro důchodce a nezaměstnané; pracující člověk má smůlu. Všechny zásilky automaticky chodí na tuto pobočku, ačkoli ve městě (10 minut chůze) je centrální pošta 1, která má otevřeno do 18 hod. a dokonce i v sobotu... pohádka. Takže by Vás napadlo zařídit si ukládání zásilek na poště 1. Je to zdarma, výborně. A v praxi?

Ve schránce naleznete vyrozumění o uložení zásilky a dostavíte se na poštu 1. Následuje pětiminutový rozhovor s přepážkovou pracovnicí, když se jí snažíte vysvětlit, že ačkoli bydlíte v obvodu pošty 3, máte zásilku uloženou na poště 1. Poté, co to pracovnice pochopí, následuje 10 minut čekání - hledání zásilky. Posléze Vám pracovnice sdělí, že zásilka tu není a že prý se máte zeptat na poště 3. Další den utečete z práce dřív a letíte na poštu 3, kde vám pracovnice po 5 minutách vysvětlování sděluje, že zásilka u nich není, máte přeci ukládání na poště 1, tak je jasné, že zásilka je tam. Přesunete se na poštu 1, kde se scénář opakuje a výsledek je: a) zásilka je nakonec nalezena na poště 1 a všichni si uleví, b) zásilka není nalezena a nikdo není schopen sdělit, na které poště se nachází, a vy se trapně dožadujete písemného potvrzení, že zásilka s uvedeným podacím číslem vám nemohla být doručena, protože se jen klepete strachy, jestli v ní nebyla soudní žaloba nebo výměr od berňáku... Jednoho dne to zřejmě zjistíte, až vám na dveře zaklepe exekutor.

Odpovědět  |   | 
Arthur  |  26. 11. 2006 13:15  |  [212.158.147.xxx]

Ano, přesně tak to vypadá, když pisatel píše o něčem co nezažil a cituje autory, které nečetl... Zatímco romány plné absurdních situací a šikany moci psal pražský německy píšící Žid Franz Kafka, tak jeho mladší bratr Josef byl veřejnosti jako autor dlouho neznámý a jeho romány o mentálně zaostalých byly objeveny až při hloubení základů pro žižkovský vysílač. :) Ale jinak je to přesně tak jak píšete, někdy i mnohem horší... Stále se divím, jak je možné, že balíček z Texasu jde do Budějovic čtyři dny a balíček z Prahy leckdy dva týdny.

Odpovědět  |   | 
Cyril  |  27. 11. 2006 10:25  |  [84.244.90.xxx]

A no tak když už jsme u těch nepřesností - "pražský německy píšící Žid Franz Kafka" také není košer, věcně správně to má být "FK německý Žid žijící v Praze". Zdar.

Odpovědět  |   | 
židák  |  24. 05. 2012 13:38  |  [85.71.38.xxx]

vůbec nevím kdo je to kafka franz protože takových pisatelů jako on bylo je a budou miliony takže nechápu co je to za nicoty

Odpovědět  |   | 
Bagoun  |  06. 06. 2012 10:44  |  [89.176.236.xxx]

Tak to je žalostné, co jste tady předvedl, Franz Kafka patří k pilířům evropské i světové kultury, stejně jako Sigmund Freud nebo Dostojevskij. Jen stručný příklad-seznam se může se doplnit.

Odpovědět  |   | 
manas  |  26. 11. 2006 10:52  |  [88.146.189.xxx]

ja bych si taky nechal rad posilat postu na jinou postu, ale to bych se o tom, ze neco na poste mam musel dozvedet. Jiz nekolikrat se mne stalo, ze jsem na poste mel balicek a o tom, ze tam je jsem se dozvedel nahodou a to proto, ze manzelce prislo doporucene psani a kdyz si pro nej sla na postu tam ji skoro vynadali, kdy si jako prijdu pro ten balik co tam mam. A kdyz si neco objednam obchodnim balikem, odesilatel mne to odesle rano kolem 9. hodiny mel bych to mit druhy den doma. Vezmu si kvuli tomu volno a ejhle, cely den nic, nikdo nezvoni, ja cekam a cekam a kdyz jdu po obede treba nakoupit, zjistim, ze mam ve schrance oznameni. Jdu tedy cestou na postu a tam me reknou, ze ne, ze musim az po 16. hodine. Takze po 16. hodine znova na postu.

Cely den v prdeli, cesta na postu prinejmensim 2x a jeste otravene pohledy na poste ze je tam otravuju........

Odpovědět  |   | 
Došek  |  26. 11. 2006 14:17  |  [84.42.233.xxx]

Tak presne tohle jsou imoje zkusenosti. Pro me je to ale jeste o to horsi, ze jsem na voziku a tak zbytecne presuny jsou jeste daleko vetsi problem.

Odpovědět  |   | 
Dan  |  26. 11. 2006 21:48  |  [89.24.4.xxx]

To znááám Vyřešil jsem to mobilním kontaktem přímo na "balíkovou" pošťačku, když čekám balík-ptám se jestli mi ho veze... Bílina-cca 16tis. obyvatel, 3 pošty...

Odpovědět  |   | 
muf  |  27. 11. 2006 00:34  |  [88.102.159.xxx]

tohle je naprosto typický případ,akorát máte plus oproti vesnicím ,kdy druhý den určitě nikdo nepřijede a vy doufáte,že třetí,čtvrtý snad.Idealně tak týden dovolené na obchodní balík.

Odpovědět  |   | 
Zdeňka Smetanová  |  22. 01. 2010 21:11  |  [86.49.57.xxx]

V internetové lékárně jsem si objednala léky. 20.1. jsem dostala zprávu, že lékárna už balík předala dopravci a že 21.1. mezi 8. - 18. hod. bude doručen na moji adresu. Celý den jsme kvůli tomu byli doma, ale čekali jsme marně. Na internetu byla pak zpráva, že po neúspěšném pokusu o doručení byl balík předán naší poště- na Praze 6. Další den pak se ocitla ve schránce výzva k vyzvednutí balíku. Doručovatel J. Vošmik na výzvu napsal, že u nás byl v 15.10 hod. Nebyla to pravda, doručovatel si pouze zlehčil svoji povinnost , vůbec se neobtěžoval k nám zajít a balík prostě předal poště na Patřinách s tvrzením, že u nás byl . Protože to nebylo poprve, co se nám něco takového stalo, ráda bych na doručovatele podala stížnost. Nevím však, na koho se mám obrátit. Můžete mi někdo poradit ?

Všem poctivým lidem přeji pěkný den. Zdeňka Smetanová

Odpovědět  |   | 
Barča  |  07. 03. 2013 19:53  |  [5.104.16.xxx]

Přesně tak každá práce je o lidech buď mě práce baví a dělám ji jak mám, nebo mě nebaví a kašlu na to. Na druhou stranu podívejte se na pošťačky jak jdou obložené taškami, vozíkem a do finále s batohem na zádech. Mnohdy asi není ani v jejich silách vše zvládnout na 100°/° každý den. To je neomlouvám, ale situaci by měli řešit se zaměstnavatelem. Přece by jste nechtěli, dostávat poštu až odpoledne . Stěžovat si můžete písemně na pobočku vaší pošty, To musí pošta reagovat

Odpovědět  |   | 
Kilt  |  07. 12. 2015 08:09  |  [37.188.143.xxx]

Ano, tyto zkusenosti zakazniku CP by vydaly na cely roman. Z osobni zkusenosti nepomuze nic jineho nez si neustale stezovat a stezovat a stezovat. Jsem z male vesnice, jde posta byla otevrena 8-10, 13-15. Takze aby si clovek vzal volno. Kdyz uz si chtel clovek pockat na balik, stavalo se ze pani postacka nezazvonila a jen vhodila listek (adresat nezastizen). Po serii stezovani si, kdy doslo malem ke zruseni pobocky (3 damy na 1000 lidi), doslo k uprav pracovni doby a postacka ted dokonce zvoni. Dokonce se i sem tam postesti a nedostane otraveny oblicej, ale usmev. Cili: chcete-li zmenu, nezbyva nez si vytrvale stezovat.

Odpovědět  |   | 
Obyvatel  |  26. 11. 2006 11:00  |  [62.245.81.xxx]

V dobe emailu a elektronickeho podpisu je predevsim nutne se snazit maximalne eliminovat jakekoli papirove dopisy. Jako doporuceny dopis dnes chodi uz prakticky jen neprijemnosti nebo kraviny Ohledne baliku, DHL nebo UPS to obvykle doveze bez problemu.

U Ceske Posty predevsim nechapu princip, kdy zasilku (kterou v dopolednich hodinach z 95% nedoruci) lze ten den vyzvednout az po 18:00, pricemz posta casto zavira uz v 19:00. Pritom jim to tam urcite lezi uz od rana. Scenky kdy ani po 15ti minutach oznameny balik na poste nenajdou patri take ke koloritu ...

Odpovědět  |   | 
Pošťák ve výpovědní době  |  26. 11. 2006 12:26  |  [213.211.57.xxx]

Vysvětlím vám ten princip. Doručuje se dopoledne i odpoledne... Prostě ráno v 8 vyrazím a rozvážím. Pokud jste na pochůzce na začátku, přijdu k vám už dopoledne, kdo je dál u toho jsem třeba až ve 3 atd. Prostě se jezdí pořád stejně-co nejefektivněji. Probalík se většinou může jít po3. hodině a to proto, že když vás doma nezastihnu, tak přeci s každým balíkem nepojedu zpátky uložit ho na poštu, ale dám je tam až nakonec všechny. Lidi často nadávají, ale vůbec si neuvědomujou, že prostě nejde vyhovět všem. Rozhodně se nechci zastávat pošty-je tam opravdu bordel, ale zastávám se těch doručovatelů, protože jich je všeobecně málo (kdo by to taky za ty peníze dělal), a tak kolikrát vozím za dva a to je jasný, že to prostě nemůžu stihnout ani kdybych jezdil do půlnoci. Takže se prioritně musí rozvést firmy, profi balíky a obchodní balíky a pak teprve obyčejný-no a na ty se kolikrát nedostane.

Odpovědět  |   | 
Obyvatel  |  26. 11. 2006 12:38  |  [62.245.81.xxx]

A je mozne nekde "nastavit", aby se posta balik nepokousela dopoledne ani odpoledne dorucit a nechala jej rovnou na poste k vyzvednuti ?

Odpovědět  |   | 
taky pošťák  |  26. 11. 2006 17:37  |  [62.245.83.xxx]

Je to možné, jmenuje se to "výhrada odnášky zásilek", je třeba zajít na poštu a vyplnit jednoduchý formulář (prakticky jen své jméno a adresu + zakřížkovat druhy zásilek, které chcete rovnou nechat ukládat na poště bez pokusu o doručení) a prokázat svojí totožnost (občanský průkaz, pas)... Měli by to s Vámi vyřídit v reklamačním oddělení, nebo některý z vedoucích pošty. Nejsem si zcela jistý (je to mimo můj obor), ale myslím, že ta "služba" je také zdarma (dowlehat to na webu pošty je práce pro vraha, já to vzdal)...

Odpovědět  |   | 
Jan Veselý  |  27. 11. 2006 00:08  |  [82.208.2.xxx]

Ano, služba je zdarma. Počítejte s tím, že první měsíc budete pokaždé volat na poštu, proč vám zásilku nenechali rovnou na poště, pak to cca dva měsíce bude fungovat, pak budete muset zajít osobně za vedoucí pošty a osobně ji sprdnout, pak to bude zase fungovat trochu delší dobu, pak tak dvě zásilky za sebou budete muset zase někoho sprdnout a cca po 1 roce se vaše pošta nauší vaší výhradu o doručování zásilek respektovat, pak to bude fungovat dobře s tím, že tak jednou za rok obvykle v době dovolených, zase někdo skoní. Je potřeba okamžitě zase poštu sprdnout, Chce to silné nervy ale funguje to.

Odpovědět  |   | 
BorgM  |  26. 11. 2006 13:15  |  [213.192.18.xxx]

A co takhle jezdit na dvakrat, alespon jednou treba kolem poledne se vratit s baliky ktere se nepovedlo dorucit a pak podruhe s druhou plovinou po treti hodine? V mensich mestech jako je treba nas Cheb, by to snad nebyl problem?

Odpovědět  |   | 
Pošťák ve výpovědní době  |  26. 11. 2006 14:19  |  [213.211.57.xxx]

Můžete si požádat o výhradu odnosu zásilek a nebude se vám to doručovat a zůstane to rovnou na poště. Jezdit 2x? To si děláte legraci? Říkám, dokud pošta nezačne solidně platit, aby natáhla víc lidí, tak prostě se to stíhat nemůže, když ani nestíháme ani objet aspoň jednou všechny. Když je teď před Vánoce i až 200 balíků, tak si spočítejte, kolik času máte na jednoho. Samozřejmě, pokud je někdo slušnej a mívá častěji balíky, tak jsem s ním domluvenej a jezdím k němu, jak potřebuje, ale všem se vyhovět nedá. Myslím, že je lepší si to nechat poslat do práce.

Odpovědět  |   | 
poštačka  |  07. 03. 2013 20:11  |  [5.104.16.xxx]

Jo výhrada odnášky zásilek je "výborná " věc protože je zdarma, tak si ji dává čí dál víc lidí a na poště se kupí hromádky dopisů , co mají být normálně v domovní schránce .Nehledě na to, že v takovém množství zásilek mnohdy neneseme míň než 20 kg dopisů, a z nich vybíráme ty, co nesmíme odnést na pochůzku.Jsou případy, kdy je to důležité to je v pořádku ,ale mnohdy je to jen proto, že klient na konci doručovací pochůzky nechce čekat do 15.00, než se k němu dostanu.

Odpovědět  |   | 
Eli  |  27. 11. 2006 14:10  |  [87.236.197.xxx]

Rozesmala me ta formulace "baliky, ktere se nepodarilo dorucit". Bydlim v RD s prarodicema, kteri jsou porad doma (85let) a z 90% nachazim ve schrance oznameni o ulozeni. Obcas dokonce az 2. pripomenuti. Kradez listku ze schranky vyloucena. Muj otec dela na smeny a kdyz je pres den doma a ceka na balik, tak se mu jiz kolikrat stalo, ze dorucovatel pred nim v podstate utikal - listek mel jiz predem vyplneny, pouze vyskocil z auta, hodil ho do schranky a rychle pryc.

Odpovědět  |   | 
Jaromir P.  |  26. 11. 2006 14:47  |  [80.188.18.xxx]

To co pisete zni logicky. Ale jak obhajite pripad co se stal me. Koncem srpna jsem cekal balicek. S odesilatelem jsem byl v kontaktu, takze jsem vedel kdy ma prijit. Protoze postak chodi kazdy den zhruba ve stejny cas a ja se na balicek docela tesil, pockal jsem si na nej. Jenze balicek nedorazil, postak mi jen vyplnil vyzvu na vyzvednuti baliku na poste- "adresat nezastizen" . Rikam si tedy, ma toho asi chudak moc, posta neni zase tak daleko, skocim si tam osobne. Bohuzel ale na poste jsem se nedostal pres bezny postup, cili vyzvednuti baliku az vecer. Jaky je tedy duvod pro nevydani meho baliku, ktery je evidentne jiz na poste?

Odpovědět  |   | 
majsner  |  26. 11. 2006 17:13  |  [83.208.227.xxx]

Vy to asi nechapete. Byla chyba, ze Vam ten balik nedal, kdyz jste byl doma, ale kdyz uz Vam ho nedal, tak ho mel u sebe a sel obchazet dal, dokud neobesel (neobjel) vsechny a teprve pak se vratil na postu a vysypal tam vsechny, co "nezastihl". Vam ho vydaji az po 18. hodine, protoze tam proste driv neni, driv se tam ten postak nedostane, nez obejde vsechny ostatni. Kapisto?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  26. 11. 2006 11:01  |  [82.100.11.xxx]

Nevím, jak jinde, ale u nás se pošťačka ani nenamáhá zjistit, jestli je někdo doma. Jednoduše hodí do schránky lísteček "adresát nezastižen". Opakované stížnosti na poště jsou bezvýznamné.

Odpovědět  |   | 
Lukas Weber  |  26. 11. 2006 18:14  |  [213.220.198.xxx]

Presne, zde na praze 6 to tak funguje stale, pokousel jsem se na reklamacnim oddeleni vyplnit zadost o dorucovani domu, protoze pracuji doma a litat 2x tydne po 18h na postu me moc nebavi, ale bohuzel, nefunguje to... mam obcas pocit ze si postacka rano napise listky, ktery jen pak rozhazuje po schrankach, protoze predat balik je snad jenodussi nez vyplnovat ten slozitej formlular...

Odpovědět  |   | 
Saha  |  26. 11. 2006 12:12  |  [194.197.79.xxx]

Jo, jenze to by ten telefon musel nekdo zvednout - byl sem 14 dni na sluzebce, volal sem tam obden, pokazde tak 10x, vzdycky to zvonilo a ani jednou to nikdo nevzal....

Odpovědět  |   | 
el-em  |  26. 11. 2006 12:32  |  [89.102.198.xxx]

TENTO ČLÁNEK JEREKLAMA!!! STÍŽNOSTI JSOU ZBYTEČNÉ. NEMÁ TO MODERÁTORA. NIKDO NEODPOVÍ!!!

PIŠTE STÍŽNOSTI NA: info@cpost.cz

Odpovědět  |   | 
Dalibor Z. Chvátal  |  26. 11. 2006 14:14  |  [84.42.220.xxx]

Bez komentáře.

Odpovědět  |   | 
Radek Z.  |  26. 11. 2006 12:42  |  [212.80.95.xxx]

Sluzbu zminovanou v clanku jsem vyuzil jen jednou, nekdy pred trema lety, a fungovala naprosto spolehlive. Od te doby jsem nemel potrebu ji vyuzivat, verim, ze by s tim dnes asi problem nebyl. A uz tenkrat byla zdarma.

Zato s dorucovanim baliku pomoci CPosty mam sve (trpke) zkusenosti... V diskusi se tu objevil postovni dorucovatel ve vypovedni dobe, ktery vysvetloval, jak se dorucuji baliky. Chapu, ze je potreba objet vsechny a ze dorucovani chvili trva, ale ze by jim delal takovy problem po objeti jedne vesnice nechat baliky, ktere byly poslany do te vesnice a nebyly vyzvednuty, na poste v te same vesnici? Tak to totiz chodilo u nas. Prijel postak, zjistil, ze nikdo neni doma, hodil listek do schranky a balik odvezl zpet do okresni posty. Druhy den ho zase privezl, nezkousel uz ale zvonit u nas a rovnou ho nechal na mistni poste...

Situace se zmenila az ve chvili, kdy jsem na poste napsal sahodlouhy sloh, ve kterem se vse popisuje. Vysledek? Kdyz nejsem zastizen doma, opravdu balik nechaji na mistni poste uz ten den... Jenze zaroven s tim snizili plat vedouci mistni posty (!), jako kdyby ta za neco mohla...

CPosta je podobny moloch, jako Cesky Telecom (pardon, ted uz Telekomika OuTu)...

Odpovědět  |   | 
Pošťák ve výpovědní době  |  26. 11. 2006 14:26  |  [213.211.57.xxx]

Máte v podstatě pravdu, když se jezdí menší vesnice, tak se to průběžně ukládá na místních poštách, takže první vesnice mají při nezastižení svůj balík na poště už třeba v 10 dopoledne, ale pokud jedu jeden velkej rajón, tak to nelze. Teď je nějaký nařízení, že balíky se smí doručovat jen od 8 rano do nějakých půl 4. potom ten balík už na poště je (nevím jestli všude, ale u nás ano). To že párkrát nejste doma a pak k vám už doručovatel nejede je bohužel klasická praxe, protože není nic horšího, když někam jezdite skoro obdena nikdy nikdo tam nebyl. Stačí si napsat stížnost na poštu-stačí i telefonicky. Já za to dostanu pěknýho zmrda od vedoucího, vás si tam všichni zapíšou jako problémovou osobu ale má to výhodu,že k vám budou jezdit pravidelně, ale nebudou vás mít rádi Všude jsou prostě jen lidi.

Odpovědět  |   | 
Radek Z.  |  27. 11. 2006 14:27  |  [212.80.95.xxx]

Jenze mym cilem nebylo, abyste Vy dostal zmrda od vedouciho a aby me na poste vedli jako problemovou osobu

Mym cilem bylo, aby balik opravdu nechavali na poste UZ prvni den a ne az druhy den, kdy jej ani nezkusi dorucit, takze si jej na okresni postu v podstate odvazeji zbytecne.

Tedy, odvazelI, protoze dneska uz to funguje tak, jak si predstavuju a jak popisujete ("pri nezastizeni mam svuj balik na poste uz ten den", nezavisle na case)

Ze jsou vsude jen lidi vim, taky se snazim jednat konstruktivne, ale nekdy to proste nejde...

Odpovědět  |   | 
neni dulezite  |  26. 11. 2006 12:42  |  [84.242.74.xxx]

Zdravim, ja ma jeden velky problem,ktery me opravdu vice nez stve.Castokrat se stane,ze dorucovatelka necha ve schrance oznameni,ze jsem v dane dobe nebyl doma a at si zasilku vyzvednu na poste.Co ric, v te dobe jsem doma byl a dorucovatelka se ani neuracila zazvonit na zvonek.Stalo se mi to opakovane nekolikrat a pripada mi,ze to dela Ceska posta umyslne a velice me to stve.

Je to vic nez trapne a to nebudu ani komentoat ceny pro posilani baliku do zahranici,ktere jsou u Ceske posty predrazene.

Odpovědět  |   | 
BorgM  |  26. 11. 2006 13:11  |  [213.192.18.xxx]

Musim se k teto situaci priklonit take. Ano je to tak, ne jednou se mi postestilo toto situaci zazit. A ani opakovane stiznosti to neresi. To same je, moznost vyzvednuti zasilky v den doruceni od 17 do 18hod., z 80procent je tato moznost dorucovatelem zaskrtana. U me osobne se jedna o pobocku Cheb 2. Co Vy ostatni, mate stejne zkusenosti?

Odpovědět  |   | 
Worm  |  26. 11. 2006 14:07  |  [89.102.48.xxx]

Ono se to každou chvíli mění. Momentálně to u mě funguje tak, že obchodní balík (profi balík bude to samé) si můžu vyzvednout v den pokusu o doručení (tj. den po odeslání), ale to oznámení ještě nemám, protože mi ho dá pošťačka až druhý den. U ostatních balíků je to myslím tak, že si ho můžu vyzvednout až druhý den (ale nejsem si jistý).

Zaškrtané to máš asi proto, že ten lísteček dotáváš až následující den, kdy už na poštu můžeš jít v libovolnou hodinu.

Odpovědět  |   | 
Pošťák ve výpovědní době  |  26. 11. 2006 14:30  |  [213.211.57.xxx]

Oznámení dostanete druhý den např proto, že nemáte na zvonku není vaše jméno, máte psa za plotem, máte zamčenej přístup ke schránkám a má od něj klíč jen pošťačka a nebo prostě proto, že tam doručovatel nestihl zajet.

Odpovědět  |   | 
Worm  |  26. 11. 2006 15:03  |  [89.102.48.xxx]

To je mi jasný. Ikdyž i tohle by šlo vyřešit skoro zadarmo - oznámení e-mailem.

Odpovědět  |   | 
taky pošťák  |  26. 11. 2006 17:45  |  [62.245.83.xxx]

Zaslechl jsem, že cosi takového se chystá, ale asi zatím jen v pilotním provozu...

Odpovědět  |   | 
LK  |  26. 11. 2006 17:30  |  [84.42.213.xxx]

No ještě ychsi dokázal představit absenci čílsa na domě, uvedení jenom jednoho čísla v adrese, když se ve skutečnosti v ulici objevuje třikrát i vícekrát, jednou jako číslo orientační, a protože je ulice dlouhá, nebo náměstí se rozkáldá na čtyřech čtvrtích, tak dvě, tři, čtyři čísla popisná (ano, takové paskvily opravdu existují), podobně se jmenující ulice (například je-li adresa psána rukou bývá problém rozeznat např. Norská a Horská), nemáte schránku se jméénem (například zásilka na pracoviště a v adrese není uvedena firma)...

Odpovědět  |   | 
Teddie  |  26. 11. 2006 14:41  |  [83.240.45.xxx]

U nas to bylo to same, ale od te doby, kdy jsem nekolikrat na postu zavolal, at mi to prinesou domu znovu (tato sluzba je zdarma), tak to postacka zacala nosit hned na prvni pokus. Zjistila totiz, ze si stejne zavolam a ona to bude muset prinest stejne.

Odpovědět  |   | 
LK  |  26. 11. 2006 20:18  |  [84.42.213.xxx]

Balík do zahraničí a předražený? To snad nemyslíte vážně. Před několika lety pošta zrušila vlastní službu EMS do zahraničí a zavedla tzv. Interexpres (v holportu s DHL), což nebylo nic jiného, než to samé, avšak pošta tuto zásilku předala ještě v ČR DHL, která se postarala o zbytek cesty. Tato služb a byla několikráte dražší a v krátké době DHL nabalila zákazník ČP na své produkty, zásilky byly sváženy do dep DHL a přes poštu šlo jen mizivé množství náhodných podavatelů u přepážek. Proto ve velmi krátké době (nevím, zda půl roku nebo rok) se "spolupráce" (alias vykrádání know how) ukončila a opět můžete poslat EMS do zahraničí za levný peníz. A jestli se Vám zdají čísla vysoká, dělají to také terminální poplatky, (obecně platí, čím bohatší a vyspělejší země, tím dražší) které musí ČP platit. Např. u Listovních zásilek činí terminální poplatky 60 % tuzemského tarifu. Takže jedstliže zásilka ze SRN do ČR stojí 0,65€ (18 Kč), tak ČP dostane 4,50 Kč a DBP 13,50 Kč. Jestliže vnitrostátní zásilka v SRN stojí 0,55€ (15 Kč), tak DBP dostane 9,00 Kč a ČP zůstane 1,00 Kč, příští rok to má být asi 65 nebo 70 %. Obdobné jeto u mezinárodních odpovědek, ty vydává UPU a poštovním správám je prodává jestli se nepletu za 1,05 XDR a vyměňuje se za známky odpovídající tarifu prvního stupně plně vyplacené prioritní zásilky (v současné době 10 Kč).

Odpovědět  |   | 
Jan Veselý  |  27. 11. 2006 00:16  |  [82.208.2.xxx]

Od 8 ráno do půl 4 jsou doma jen důchodci a psi. Vůbec nechápu co to má za smysl doručovat jakoukoliv poštu v tuto dobu do soukromých bytů. Já bych udělal to že v uvedenou dobu by se doručovalo pouze firmám a soukromým osobám pouze večer. Normální pracující člověk není doma dřív jak v 18 hodin tkže pokud máte balíky pro obyčejné lidi, tak tam jezdíte stejně zbytečně.

Odpovědět  |   | 
LK  |  27. 11. 2006 07:46  |  [84.42.213.xxx]

Námět pěkný, ale potom to určitě není o současných cenách. Chtělo by to více doručovatelů (dopolední, večerní) úvahy, že by se zvětšily obvody, protože toho doručovatelé nesou méně jsou jaksi liché - okrsek se musí odšlapat celý, akorát větší část půjde listonoš jako náklaďák (jenom nese náklad a nic nedoručuje), takže o nějaké významné úspoře času nemůže být řeč. Potom udělat něco s bezpečností, přeci jen nosit zásilky více méně potmě není to pravé ořechové. Ruku v ruce s tím jde také orientace, schválně si zkuste na sídlišti zjistik, kolik domů má osvětlená čísla, jak to vypadá u zvonků - musí mít doručovatel baterku? Nebo v případě balíků - dá se ještě sídlištěm projet? Jak jsem naznačil je to také o ceně. Budou všechny zásilky za stejnou cenu? Proč by měli odsílatelé platit stejný peníz za doručení ve dne, jako večer. Pokud ne, budou ochotny takové instituce, jako soudy, policie, finančí úřady ochotny připlácet za v ečerní doručení? Pokud zastáváte názor, ať si to zaplatí adresát - taková služba je za vedena, i když ne celoplošně. Za jeden případ (a libovolné množství zásilek) zaplatíte bratru 80 Kč.

Odpovědět  |   | 
Sinister  |  28. 11. 2006 16:25  |  [84.38.178.xxx]

Dle nařízení regulátora ČTÚ (Český telekomunikační úřad) MUSÍ Česká pošta doručovat mezi 8 a 16 hodinou!! Zkuste svůj návrh směrovat tam.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  26. 11. 2006 13:28  |  [82.113.53.xxx]

Podělím se s váma o svou nedávnou zkušenost. Shodou okolností jsem si nechal posílat z USA poměrně těžký a rozmerný balík. Po zkušenostech kolegů jsem se děsil ceny přepravy, ale nakonec to bylo všechno jinak... Dotyčný podal balík na pošte v Minesotě a poslal mi mailem jakýsi kód, že ostatní najdu na webu. A pAk u jsem se jen nestačil divit. Stránky dotyčné pošty mi podle tohoto podacího kódu okamžitě sdělily, kdo, kdy a kde zásilku podal a celou dobu přepravy jsem mohl sledovat kde se právě nachází. 3lo to samosebou lodí (nespěchalo to) a za 14 dní mi ji doručila až domů jistá spediční služba, která mě PŘEDEM upozornila KDY PŘIJEDOU a následně to i splnila a cena celé přepravy byla nakonec proti očekávání asi pětinová... Co k tomu dodat? Tohle je služba jako řemen, dočkáme se někdy něčeho podbného?

Odpovědět  |   | 
saya  |  26. 11. 2006 14:47  |  [213.192.59.xxx]

skoda, ze si neuvedl, jak velky a tezky byl ten balicek a jaka byla cena. Nekdy na zacatku pristiho roku budu chtit poslat neco z Bostonu, cca 2x33 kg, tj. maximum, co mi USPS vezme k doruceni do CR. Cena by mela byt priblizne 110 babek za jeden balik v cene 1200USD+13 babek vyzvednuti na miste a doruceni do 4-10 dnu.

Jeste kdyby tak nekdo vedel, jak je to splacenim cel a dani z USA, co je a co neni mozne oznacit jako dar, pripadne jako hracky, abych z toho nemusel platit dalsi poplatky

Odpovědět  |   | 
Patrik Chrz  |  26. 11. 2006 16:29  |  [213.235.71.xxx]

Pokud jsi z Prahy, doporucuji nechat si to poslat ne domu, ale jen na letiste. Zvlaste u velkych a tezkych zasilek se to dost vyplati. Zeptej se na spedicnich firmach, co sidli na letisti, urcite ti doporuci vhodnou spolecnost. My pouzivame Welz. Jeste znam Menzis (nevim, jak se to pise). Prijde to normalne s nejakou leteckou spolecnosti, naposledy jsme dostali zbozi ze Svycarska s Ukrainan Airlines .

Ve firme mame naopak s UPS velmi spatne zkusennosti, z expresni zasilky se vyklubalo 14 dni. Jsou to hrozni byrokrati. I kdyz treba u FEXEXu nam zase vykradli zasilku.

Odpovědět  |   | 
StandaT  |  26. 11. 2006 14:51  |  [85.207.18.xxx]

Nebyla to UPS ? S nima mám jen ty nejlepší zkušenosti.

Odpovědět  |   | 
Jan Veselý  |  27. 11. 2006 00:22  |  [82.208.2.xxx]

UPS je taky nejdražší. Pro posílání balíků celosvětově doporučuji TNT (po Evropě má docela dobré ceny takže snad to platí i o USA) a za vůbec nejspolehlivější ale taky drahou společnost považuji DHL. Zachází i poměrně slušně se zásilkami, což napříkld u TNT tolik neplatí, zásilky TNT bývají hodně omlácené.

Odpovědět  |   | 
Patrik Chrz  |  26. 11. 2006 13:38  |  [213.235.71.xxx]

Mám ve firmě mimo jiné na starosti i poštu. Tady je několik postřehů.

1. chcete-li, aby byl balík s vysokou pravděpodobností doručen už druhý den, pojistěte jej na 30 000 Kč. Je to jen o 6 Kč dražší než pojistka na 5000 Kč, nebo o 10 Kč víc než pojistka na 500 Kč. Pokud pošlu balík s cenou do 5000 Kč, doručení obvykle trvá týden. Je to výrazně levnější než obchodní balík, do dvou kil je celkové poštovné i s pojištěním na 30 000 Kč pouhých 50 Kč (a mezi velkými městy téměř 100 % pravděpodobnost doručení druhý den a to (na rozdíl od obchodního balíku) i když pošlu pozdě večer).

2. na poště často neznají podmínky, jak musí být balík zabalen. Několik pošt, kam často chodím, jsem si musel "vycvičit" pomocí stížností na info@cpost.cz. Balík do 30 000 Kč (pokud neobsahuje zlato) nemusí být nijak speciálně zabalen (žádný balicí papír, razítka, podpisy, stačí jen přelepit obyčejnou izolepou).

3. balíky s udanou cenou vyšší než 50 000 Kč, prostě nedoručí. Do schránky hodí lístek s tím, že "vysoká udaná cena" a musíte si pro něj na poštu. To je tedy zkušennost z naší pošty, není ale všude. Někteří naši zákazníci (např. Karlovy Vary) říkají, že jim doručí balík jakékoliv ceny.

4. mám i takovou zkušennost, že na poště nevěděli, že mám balík. Nakupuji vláčky přes E-bay z Německa. Takže vím, že mi má něco přijít. Nedávno jsem byl na "mé" poště s nějakou zásilkou, tak se ptám, jestli tam náhodou něco nemám. Paní mrkla do počítače a říká, že nic. Přijdu domů a tam ve schránce lístek - to naštve

5. vůbec se mi nelíbí ty "číslovací" systémy. Všude, kde je pošta zavedla, se výrazně prodloužila doba odbavení. Tristní je situace na Jindřišské. Ze 3 přepážek, které berou balíky často funguje jen jedna, zažil jsem i to, že 3/4 hodiny nebyla dokonce obsazena žádná.

Abych nesršel jen na Českou poštu. Třeba taková PPLka má taky máslo na hlavě. Kdysi jsme je dost používali. Bohužel jeden rok udělali to, že nám "zašantročili" několik zásilek (bohužel právě v předvánočním období), které se našly až po Novém roce (tedy pozdě). Tak jsme je přestali využívat. Někdy (pokud je toho moc), tak je čas od času využijeme. Zrovna nedávno, jsem potřeboval něco urgentně poslat. Tak v 8:00 volám PPL, že potřebuji něco druhý den do Ostravy. Odcházel jsem v 14:00, tak říkám, že si to musí vyzvednout nejpozději do 13:30, jestli je to možné a jestli se na to můžu spolehout. Prý ano. Ve 13:00 jsem už začal být nervózní, volám na PPL, tam mi dali telefon na dispečink, který má náš region na starosti. Tam se nedalo vůbec dovolat, tak zpátky na infolinku. Trochu si mě tam přehazovali, dotazovali, výsledek - prý přijednou, ale nemůžou zaručit kdy. Tak jsem s tím ještě rychle letěl na poštu. Minule zase místo v 16:00 přijeli až v 19:00.

Odpovědět  |   | 
LK  |  26. 11. 2006 17:37  |  [84.42.213.xxx]

Ad 4. A nebyl jste tam náhodou dříve, než doručovatel ukládal balíky? O balících, které má doručovatel na autě pošta opravdu neví.

Odpovědět  |   | 
Patrik Chrz  |  27. 11. 2006 07:46  |  [213.235.71.xxx]

Ne, byl jsem tam těsně před zavřením, asi 19:50

Odpovědět  |   | 
Jan Veselý  |  27. 11. 2006 00:29  |  [82.208.2.xxx]

ad cena 30000 - dobrý nápad, někdy to vyzkouším, já zase posílám balíky PILNĚ aby nešly týden.

ad PPL: Ve firmě zrovna uvažuji o tom že od nich odejdu, už nám dvakrát ztratili zásilku a zrona když to spěchalo úplně maximálně. Už jsme jednou od nich utekli. A přešli na DHL Czechpack, jenže potom co Czechpack zrušili a koupili celou PPL, začala to dělat zase PPL. A zase nám ztratila balík. Tak uvažuji o přechodu na GP nebo DPD, případně jinou podobnou společnost

Odpovědět  |   | 
LK  |  27. 11. 2006 07:55  |  [84.42.213.xxx]

To s tou cenou funguje, podvod není uvést na zásilce v n i t ř n í h o styku vyšší cenu, než je její obsah, podovodem by bylo vymáhat náhradu vyšší než je cena obsahu. Rozdíl je opravdu zanedbatelný a je to levnější než pilný balík. A pokud zásilka neobsahuje peníze, šperky, drahé kovy, cenné papíry, apod. tak opravdu není vyžadováno speciální balení.

Odpovědět  |   | 
Pošťák ve výpovědní době  |  26. 11. 2006 14:38  |  [213.211.57.xxx]

Všechny vaše problémy si myslím vycházejí z jedné věci-nemáme motivaci. Peníze na poště dlouhodobě stojí za prd. Práce přibývá. Když je problém, tak vám krásně nadají, seberou prémie, když problém nemáte, nikdo to neocení. Je to prostě státní podnik. Sice to celkem dobře funguje, ikdyž tam pracuji, bez problémů si nechávám posílat balíky poštou a problém nebyl-a to u nás doma nevím, že o pár km dál taky dělám na poště, takže žádná 'protekce'. Jsme lidi V obchodě se na vás taky pořád neusmívají a kolikrát by vás nejradši poslali někam, jen proto, že je zrovna otravujete.

Odpovědět  |   | 
Kapro  |  26. 11. 2006 14:59  |  [84.38.181.xxx]

Tak takového člověka, který systematicky zhazuje práci svých kolegů (výrazy jako "je tam bordel, peníze na poště stojí za prd, je to státní podnik" apod.) bych ve firmě nezaměstnal ani hodinu!!!! Vážený zkus si ke svému platu připočítat ostatní výhody (finančním nebo ostatní), které Ti podnik dává a možná se dostaneš na úplně jiný plat. Napovím Ti odměny za výkon a kvalitu, odměny za hospodářský výsledek, stravenky, týden dovolené navíc, mimořádné odměny, příspěvky z FKSP, placené volno na dítě a takhle bych mohl pokračovat

Odpovědět  |   | 
Zaměstnanec  |  26. 11. 2006 15:54  |  [89.185.227.xxx]

Náhodou dělám v příspěvkové organizaci (ne poště), takže asi takhle:

a) odměny za výkon a kvalitu - 0 Kč b) odměny za hospodářský výsledek - 0 Kč c) stravenky - 13 Kč/den d) týden dovolené navíc - nemáme e) mimořádné odměny - cca 2000 Kč/rok f) příspěvky z FKSP - cca 3000 Kč/rok g) placené volno na dítě - nemáme

Suma sumárum, na jiné hodnoty se dostanu, ale že by mě to až tak moc finančně motivovalo, to ani ne.

Odpovědět  |   | 
Patrik Chrz  |  26. 11. 2006 17:15  |  [213.235.71.xxx]

Tohle je problem velkych firem (kdysi jsem take v jedne delal). Nejsou odmeny za nadstandardni vykon, ale naopak jsou postihy za chybne ukony. Tedy, v podstate vam nehrozi sankce za to, ze neco neudelate, ale pouze za to, ze neco udelate. Vysledkem je, ze kdo nic nedela, nic nezkazi, kdo nic nezkazi je nejlepsi pracovnik a nejlepsi pracovnik dostane nejvyssi plat. Druhy problem je v tom, ze si firmy nevazi svych zamestnancu. Radeji budou stale skolit nove a nove, nez pridat 20 % na plate a vytvorit si tym schopnych kvalitnich pracovniku. Nyni delam v male firme a ten rozdil je dost znat.

Odpovědět  |   | 
Sinister  |  26. 11. 2006 18:46  |  [84.38.181.xxx]

pošta NENÍ žádná příspěvková organizace. To že je státní podnik ještě neznamená, že dostává nějaké finance od státu (potažmo, že by pracovníci ČP byli placeni z něčích daní jako jsou třeba úředníce na MÚ, OÚ!!). ČP platí daně jako každý podnikatelský subjekt a na svůj vývoj (např. rozvoj vozového parku, modernizace přepravních uzlů, modernizace IT) si musí vydělat.

Odpovědět  |   | 
Kurt  |  16. 07. 2007 07:18  |  [85.207.121.xxx]

Tváří se to jako instituce za císaře. Pošta je úřad. Kdyby to byl podnik, tak by to fungovalo možná podstatně lépe. Jenže jako všude v úřadech důležité jsou předpisy a pak teprve občan. Až Česká pošta začne víc myslet na lidi a ne na svoje předpisy, tak možná se může leccos změnit. Protože přemýšlet jak a které předpisy přepsat - k čemu. Pak ať se pošta nediví, že jí ubývají zakázky a nahání to pak zvyšováním cen služeb. Myslet na flexibilnější služby to je něco, co se po úřednících nemůže chtít. K tomu je musí vždycky někdo dokopat.

Odpovědět  |   | 
Pošťák ve výpovědní době  |  26. 11. 2006 18:00  |  [213.211.57.xxx]

Však mě nezaměstnávej.. Tím bordel jsem myslel, že se tam každou chvíli něco zatoulá. Odměny za výkon a kvalitu=0, nesplníme 70% doručitelnosti, tak smůla, odměny za hospodářský výsledek? ještě jsem žádnou nedostal, týden navíc, jo to uznávám, to je pěkný, ale moji rodiče to mají v soukromým sektoru taky.. Dítě nemám, nic víc nedostávám. Je to o tom, že když jsem tam nastupoval, tak naslibovali hory doly, ale věř nebo ne, ale plat mám stále nižší. Znám tam lidi, co tam před 10ti lety braly úplně stejný plat jako má teď. Navíc je to můj subjektivní pocit a proto odcházím. Věřím, že jiní můžou být spokojení-výplata došla vždy včas atd. Jsme ve svobodným státě, takže si můžu říkat co chci a jelikož říkám, co říkám, tak odcházím. Ale jestli sis všiml, tak jsem psal i klady a taky říkám, že služeb pošty využívám i já a jsem spokojen.

Odpovědět  |   | 
Kapro  |  26. 11. 2006 18:39  |  [84.38.181.xxx]

cituji: "odměny za hospodářský výsledek? ještě jsem žádnou nedostal ..." Mohu se tě zeptat jak dlouho děláš u ČP? Odměna za hospodářský výsledek= jinak řečený 13-tý a 14-plat (a zrovna v tomto měsíci si ho bral - prostuduj si pořádně výplatní pásku) OVK (odměny za výkon a kvalitu) je dle PKS náleží každému doručovateli v určité výši. Takže buď pracuješ nekvalitně nebo Tvuj vedoucí je ..... Doporučuji se seznámit s PKS. Nic ve zlém.

Odpovědět  |   | 
Pošťák ve výpovědní době  |  26. 11. 2006 19:20  |  [213.211.57.xxx]

Tak to se trochu omlouvam... My totiz mame odmeny za dorucene baliky, ale jen pokud dorucime za mesic vsichni na poste dohromady vic nez 70%, coz nemame, takze jsme vsichni sli o cca 1500kc dolu, coz je hodne... 13. a 14. plat je vlastne jen jeden plat rozdelenej na dva-jo ten tento mesic byl, ale i tak se muj prumernej plat za posledni rok pohybuje kolem 9tis, coz myslim neni zrovna nejlepsi... Jde o to ze jsem mel slibenych cca 12-13tis. Ale nebudu se hadat, ty to vidis asi z jineho pohledu. Jestli jsi jako vedouci u nas, kterej bere o hodne vic a kdykoliv za nim nekdo prijde, tak cte noviny, tak na takovym miste bych si taky postu vychvaloval

Odpovědět  |   | 
Pája  |  27. 11. 2006 22:22  |  [88.103.182.xxx]

Jen pro srovnání: já pracuju u zahraniční firmy. Stravné = 0, plat už 10 let stále stejný, 13. a 14. plat neexistuje. Neuznávali nám ani návštěvu lékaře a dárcovství krve, to muselo jít z dovolené, což je při pracovní době 8-17.00 moc fajn. Jediná výhoda: týden dodatkové dovolené. Taky nic noc.

Odpovědět  |   | 
taky pošťák  |  26. 11. 2006 18:05  |  [62.245.83.xxx]

No ale přinejmenším to "je tam bordel" a "je to státní podnik" není daleko od pravdy! Já začal na poště pracovat jen na pár měsíců, mezi školou a vojnou, pak jsem si tam raději odkroutil civilku (pět minut indiánského plížení od domova) a nakonec jsem tam "zkejsnul" doteď.. Prošel jsem si různé "funkce", doručoval jsem (listovní, důchody, poštovní poukázky), byl jsem za přepážkou i v zázemí, takže by se dalo říct, že jakýs-takýs přehled co se kde děje mám... "Bordel" je asi silný výraz, nicméně "organizovaný chaos" už zas tak ne. I po těch letech mne dokáže nějaká ta situace dost rozhodit, například "vzorná práce" nejmenované (raději) SPU (přepravní uzel - velká pošta, přes kterou jdou veškeré zásilky na dodávací pošty), kdy si klidně dovolí poslat na dodávací poštu víc jak stovku zásilek první technologické úrovně (obchodní a profi balíky) někdy v pátek v poledne, kdy už jsou všichni doručovatelé na rajonech (hádejte, kdy budou tyhle zásilky, u kterých pošta garantuje doručení do 24 hodin, doručeny), to mám chuť vraždit (protože, přestože [jak už jsem psal] mám s poštovním provozem nějakou tu zkušenost, stále ve mně doutná nejaký feeling ve smyslu Prattchetovy Zaslané pošty [skutečně, ve slově "Zaslané" je "l" a ne úplně jiné písmenko])... Snad se to časem zlepší, sám se k tomu pokusím nějak přispět, ale v současné době prostě musím v taxonomii ČP s.p. dát kolegovi víceméně za pravdu...

Odpovědět  |   | 
bert  |  26. 11. 2006 18:45  |  [64.212.164.xxx]

To mne se minule stalo, ze postacka na poste nevydala doporucenou zasilku na moje jmeno me manzelce. Celkem chapu, muzeme se rozvadet, nezit spolu a tak. Kdyz jsem se pak ja ptal, co mam delat kdyz si nestihnu vyzvednout zasilku sam, rekla mi, ze at se domluvim se sousedem, ze ten ma stejnou adresu jak ja a ze jemu to prenechat muzou. Postradal v tom logiku..manzelka co ma spolocne prijmeni na poste prevzit nemuze, ale soused z vedlejsiho bytu zase jo...

Odpovědět  |   | 
taky pošťák  |  26. 11. 2006 18:55  |  [62.245.83.xxx]

Dá se to vyřešit dvojím způsobem - buď si objednáte druhé doručení (v bytě Vám může pošťačka dopis pro manžele/manželku vydat, pokud výslovně není určen do vlastních rukou adresáta), nebo si spolu s manželkou můžete na poště nechat vystavit "průkaz zmocněnce" a s ním si zásilky navzájem vyzvedávat. Alespoň doufám, že to stále ještě tak funguje...

Odpovědět  |   | 
Sinister  |  26. 11. 2006 18:59  |  [84.38.181.xxx]

Toť umožňuje zákon č.29/2000 Sb. o poštovních službách. Možností máte několik jak tuto situaci řešit: 1) znovu doručení běžnou pochůzkou následující den (na tel. žádost - tel. číslo je uvedeno na výzvě) 2) vyřídit manželce průkaz příjemce (25,- Kč) - lze přebírat všechny zásilky vyjma zásilek do vlastních rukou 3) pokud bydlíte v ve větším městě - lze to řešit kurýrní službou (služba převážně dostupná v krajských městech) 4) nechat si doslat zásilku na jinou adresu 5) zásilku lze doručit náhradnímu příjemci (sousedovi), pokud nemá adresát vyloučení doručování sousedům

Odpovědět  |   | 
LK  |  26. 11. 2006 20:50  |  [84.42.213.xxx]

Je nutné rozlišit dva případy, kde je zásilka vydávána. a) V bytě. Potom zásilky, které nejsou do vlastních rukou pošta vydá komukoliv bez zkoumání totožnosti, věku, způsobilosti k právním úkonům. Zásilky určené do vlastních rukou vydá adresátu, jeho zmocněnci nebo zákonnému zástupci. Zásilky určené do vlastních rukou výhradně adresáta vydá pouze adresátovi. V posledních dvou případech je vyžadováno prokázáání totožnosti platným OP nebo cestovním pasem, ve druhém případě asi nejschůdnější a nejlevnější předložení Průkazu příjemce (zmocněnce) - pozor odborný termín, tak se opravdu jmenuje, není tím myšlen OP nebo jiný průkaz, opravdu "Průkaz příjemce", který na požádán vystaví kterákoliv pošta. b) Kdekoliv jinde (třeba i u přepážky na poště). Potom obyčejné zásilky vydá pošta komukoliv bez zkoumání totožnosti, ostatní zásilky adresátovi a není-li zásilka určena do vlastních rukou výhradně adresáta, též jeho zmocněnci nebo zákonnému zástupci, současně je požadováno prokázání totožnosti. Doručovatel má ještě jednu možnost. Zásilky, které nejsou určeny do vlastních rukou, nebo do vlastních rukou výhradně adresáta. může vydat jinému vhodnému příjemci, např. sousedovi, jestliže je ochoten zásilku přijmout, zaplatit částky na ní váznoucí (např. dobírka, clo), prokáže totožnost, stvrdí převzetí zásilky a adresát tento způsob dodání písemně nevyloučil. Takto jsou v kostce postaveny poštovní podmínky, za kterých odesílatel zásilku podal. Takže jestli někdo pochopil, že pošta zásilku vydá na poště sousedovi - nevydá.

Odpovědět  |   | 
Zdenda  |  26. 11. 2006 18:47  |  [141.57.1.xxx]

Myslim ze v nekterych statech kolem to vyresili pomerne bezproblemove. Mam tim na mysli Packstation, takovou divnou bednu, do ktery se strci oznameni o zasilce a vyleze z ni zasilka. Da se to delal i o pulnoci, cash nebo kartou se zaplati dobirka a vyleze balicek, mozna by o tom mohla Ceska posta zapremyslet

Odpovědět  |   | 
LK  |  26. 11. 2006 21:09  |  [84.42.213.xxx]

Nevím kde takováhle služba funguje, ale pokud funguje tak v jiných právních systémech. Pominu technologickou stránku věci - několikadílné kódy, jeden na zásilce, jeden na oznámení (minimálně), různé roměry, hmotnosti zásilek, skladovací prostory, mechanizace,... V naší zemi funguje jeden princip - pokud něco nepodepíšete - tak jste to nepřevzal. .Srovnejte US detektivky, kde se šerif zeptá jste ten a ten, ano, tady máte obsílku k soudu, a nikoho nenapadne neuposlechnout, aby nebyl popotahován pro pohrdání soudem, žádná legitimace, žádný podpis a funguje to. Na druhé straně bývalý poslanec Federálního shromáždění ČSFR M.S. vyhýbal se soudním jednán ím nepřebíráním obsílek a vrchol byl, když mu ji doručovala policie, stihla ho i poučit o následcích odepření, ale prtože nesdělil důvod nepřevzetí, soud neměl co zkoumat a líčení bylo opět v čudu. Takže jak byste si představoval podpis vydávacího dokladu, když už bude doklad podepsaný, jak pošta prokáže že jej podepsala osoba oprávněná, možná součástí by byl i jakýsi skener dokladů, ale jak ještě zajistíte, aby ta osoba, která tu zásilku vyzvedává byla totožná s tou osobou na občance, jak by to fungovalo u cizinců, kteří mají cestovní doklady různých formátů, a co by na to řekl Úřad pro ochranu ososbních údajů, kdyby tam pošta měla i údaje, které nepotřebuje nebo potřebuje ve specifických případech, např. rodné číslo, datum narození,... a co takhle listovní tajemství, kdyby si zísilku převzala osoba neoprávněná? Jinak nápad je to pěkný, ale určitě ne v ČR v současné legislativní džungli. To by mohla pošta svézt zásilky na hromadu, a každý ať si vybere jaká se mu líbí- efekt je stejný a je to levnější.

Odpovědět  |   | 
tazman  |  26. 11. 2006 22:54  |  [217.168.215.xxx]

Když to tak čtu, tak uz jsme ve 21.století (ve světě M.T., internetu atd.) a asi se vracíme do 19. nebo 20.?

Odpovědět  |   | 
stanis  |  27. 11. 2006 00:18  |  [62.245.106.xxx]

Vzhledem k tomu, že od příštího roku má pošta vyměnit dodávky za koněspřežky, tak bych to viděl na to 19., možná i na 18. století Bohužel, úroveň služeb a práce pošty je reálně tak o 20 let zpátky...

Odpovědět  |   | 
Sinister  |  28. 11. 2006 16:32  |  [84.38.178.xxx]

Váš příspěvek je pěkná hova.... To jste kde slyšel? V hospodě?

Odpovědět  |   | 
Petr H.  |  27. 11. 2006 00:50  |  [62.245.124.xxx]

Posta je priserna organizace, kde vladne chaos a ze se vetsinu veci podari dorucit je psise zazrak. Smula je, ze i kdyzse tam najde sebelepsi zamestnanec, ktery by mohl prispet ke zlepseni situace, je systemem eliminovan.

Mam zkusenost jak s hazenim listecku "rovnou", bez zvoneni; s rozbitymi zasilkami (ci zdevastovanymi obaly tech extra zabalenych); s nehazenim upozorneni o ulozene zasilce do schranky; naopak s hazenim cizich dopisu do nasi schranky (= odpadkovy kos na takove, co v danem dome neni kam hodit...). Ale nejvetsi gol byl, kdyz jsem donesl na postu krabici a oni mi ji odmitli vzit jako doporucenou zasilku, prestoze splnovala vsechny podminky, se zduvodnenim, ze prece tohle postacka nebude tahat a mam to poslat jako balik...

Odpovědět  |   | 
Jan Veselý  |  27. 11. 2006 00:56  |  [82.208.2.xxx]

Co se týče vydávání zásilek na této poště - pracující lid má čas si jít pro zásilky až večer a to když má pošta do 18 hodin otevřeno je taky často hrozně krátká doba. Takže logicky, okolo 17 hodiny začne největší nápor na vyzvedávání zásilek. U listovních zásilek je často fronta až ke dveřím, tato fronta se na svém konci často začne proplétat s frontou na balíky, kde je čekací doba snad úplně nejhorší. Každou frontu obsluhuje jen jeden pracovník či pracovnice, vyhledání balíku ve skladu trvá tři prdele času u každého balíku, někdy mám pocit že tam ty balíky nehledají ale vyrábějí. Když si někdo jde pro dva nebo více balíků tak to je katastrofa. V přízemí se nachází přepážka č. 3, která je trvale zavřená. Nchápu proč by zde ve pičkách nemohl sedět další pracovník který bude JEN vydávat balíky, protože balíková přepážka balíky i přijímá a funguje i na dlší běžné věci, takže když se ve frontě čekajících někdy sejde víc lidí, kteří nejdou pro balík ale jsou naopak něco poslat, čekací doba na vádej balíku se tím značně dále prodlužuje. Tato situace je zde TRVALÁ Na počtě mám zřízen PO box za který řádně platím, je to hlavně z důvodu problémového doručování zásilek ze strany pošty (často docházelo k jejich zrácení, neoznmování atd..), v místě bydliště se v součsné době již téměř nezdržuji takže PO box je výhoda, že mám zásilky hezky všechny pohromadě a stačí na poštu přijít a vybrat je. Než jsem však poštu nauši aby mi dávala všechny zásilky do boxu a ne domů, trvalo to víc jak jeden rok a dodnes to občas zaskřípe. Jednou jsem na to musel napsat písemnou stížnost, která byla vyhodnocena jako oprávněná a dostal jsem slevu na PO box - měsíc mi ho dali zdarma. Jednou jsem čekal na poště ve zmíněné frontě na balíky, bylo nás tam víc, kdo jsme nadávali jak to dlouho trvá. A to byste měli vidět, jak se najednou snažili, když jsem tam nahlas a předevšemi řekl, že už jednou jsem na tu poštu psal stížnost a že asi napíšu další aby s tím něco dělali. Najednou fronta rychle postoupila a lidi mě prosili abych tu stížnost napsal, protože mají s frontou stejné neblahé zkušenosti jako já. Jinak pošta je velmi nespolehlivá, balíky a zásilky vůbec často ani neoznámí (někdy ani do toho PO boxu nedají lístek a to to mají hned u ruky), takže se mi stalo několikrát že jsem čekal blík a až když jsem DVAKRÁT volal na poštu řekli mi že tam balík je. Na otázku, od kdy tam je a proč jsem nedostal žádné oznámení, mi však nedokázali odpovědět. Jeden balík mi pošta dokonce ztratila úplně, vlbec nikdy nedošel. Jsem hodně zaměstnaný člověk a každé obvolávání a neustálé doprošování typu už jste mi to poslali, kdy jste to poslali, je správně adrese, jaké je číslo zásilky... a dále volání na poštu, jestli tam je zásilka, proč není a podobně, mě velmi zdržuje od další práce. Poštu používám jen v krajních případech, kdy jiná možnost přijmutí balíku není. Přesto dostávám zásilky poměrně často. ALe je to hrůza. Pokud to srovnám s jinými společnostmi typu PPL, GP, DPD... přivezou mi to až do práce, funguje to spolehlivě a do druhého dne, není potřeba nikam volat... a cena poštovného je prakticky stejná. Bohužel ne všechny internetové a zásilkové obchody používají takovéto alternativní a fungující přepravní firmy. Od Telecomu už jsem konečně utekl a obě moje linky už provozuje konkurenční operátor. Funguje to. Od pošty se bohužel zatím trvale utéct nedá, to je strašná škoda.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  27. 11. 2006 08:39  |  [194.228.18.xxx]

Chtěl bych si nechat zasílat SIPO elektonicky. Poradí mi někdo jak na to?

Odpovědět  |   | 
LK  |  27. 11. 2006 09:40  |  [84.42.213.xxx]

Máte na mysli zasílání platebního dokladu, který vezmete a na poště zaplatíte, nebo jenom výpis plateb. To první nejde (možná jenom zatím). Možná je problém trochu širší. To že příjemcem E-mailu jste Vy, je známo Vám, ale pošta tuto garanci nemá a přesto musí chránit, aby se další osoby neodvídaly jaké máte předepsané platby apod. Ale pokud chcete to druhé, není nic jednoduššího, než zajít na jakoukoliv poštu v ČR, vzít s sebou některý z posledních platebních dokladů (kvůli spojovému číslu), lhostejno za uhrazených nebo neuhrazených, vyplnit jednoduchý formulář (vyplňuje se spojovací číslo a požadované změny - i více změn např. zkomolené jméno, háčky, čárky, změna adresy, změna kontaktní adresy, zasílání rozpisu poštou nebo e-mailem, změna periodicity výpisu, do budoucna zasílání dokladu v obálkách). Zasílání e-mailem je zdarma, zasílání rozpisu poštou se platí. Jedná se opravdu o rozis plateb, nikoliv platební doklad.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  27. 11. 2006 09:17  |  [85.160.92.xxx]

Pracji jako řidič kamionu. Vyjedu z ČR a vrátím se třeba za 3-4 týdny. Pošta mě doručí do schránky jen obyčejné zásilky, ale všechny ty důležité (a ty nikdo jako obyčejné neposílá) mě jen oznámí, že si je mám vyzvednout.

Ale já se nedostanu do ČR natož na poštu! Ale já tyto zásilky chci, nevyhýbám se jim!

"Cizí osobě" (plnoleté dceři, plnoletému synovi a mé přítelkyni) zásilku určenou do vlastních rukou mě, nevydají! A tak ji vrátí a já se nikdy nedozvím co v ní bylo, i přesto, že ji chci!

Taková je naše blbá pošta!

Odpovědět  |   | 
LK  |  27. 11. 2006 09:51  |  [84.42.213.xxx]

Buďte rád. Jak jsem již v jiném příspěvku psal, v našem státě platí zásada - co jste nepodepsal - to jste nepřevzal. Představte si, že by pošta tot dělat mohla. A ejhle, odesílatel žádá, abyste učinil nějaký právní úkon, který učinit nemůžete, protože jste v cizině, nebo by okamžikem doručení mohla začít běžet nějaká lhůta, která by marně proběhla. Potom by mohly nastat pro Vás neakceptovatelné právní důsledky (rozhodnutí věci ve Váš neprospěch, nemožnost podat odvolání, žaloby, nemožnost vrácení zboží, uplynutí lhůty pro reklamaci,...). Ve Vašem případě je ideální někoho zmocnit k přijímání zásilek, za 25 Kč lze na jeden průkaz uvést až 3 osoby- nefunguje pouze na zásilky určené do vlastnch rukou výhradně adresáta- tam nepomáhá ani svěcená voda.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  27. 11. 2006 16:28  |  [85.160.91.xxx]

Ad: "Buďte rád. Jak jsem již v jiném příspěvku psal, v našem státě platí zásada - co jste nepodepsal - to jste nepřevzal."

Váš názor je velmi špatný! Jsou zásilky, které jsou doručeny právě tím, že nebyly adresátem převzaty. A nikoho nezajímá, že jsem zásilku z důvodu zaměstnání mimo ČR nemohl převzít! Následky takového nedoručení mohou mít velmi katastrofální následek.

Uvedu příklad: Dopustím se obyčejného dopr. přestupku - nechtěně, ale stát se to může každému řidiči. Správní orgán mě zašle platební rozkaz, který já chci převzít, ale nemohu, protože jsem zaměstnán mimo ČR a naše blbá pošta jej nevydá nikomu jinému než mě. Zásilka je v tomto případě po týdnu doručena bez toho, že bych ji vůbec viděl a měl možnost si ji přečíst a reagovat na ni. Platební rozkaz automaticky nabyde právní moci a je vykonatelným! Nemám možnost se proti němu již nikdy odvolat a to ani tehdy, pokud obsahuje chyby!

Důsledkem může být návštěva exekutora, který zabaví na co přijde a já nemám nikde odvolání! Co bych v tomto případě zaplatil navíc, na to raději ani nepomýšlet! A nemáte nikde odvolání!

Je to velká chyba v systému České pošty a v legislativě ČR. Měl bych mít jako občan právo na to, abych zmocnil osobu, které důvěřuji (dceru, syna, přítelkyni) a tato osoba (osoby) by doporučenou zásilku do vlastních rukou převzala a tím dnem by byla tato zásilka doručena. Pokud by tato zasílka nebyla převzata ani zmocněnou osobou (např. do 14 dnů), nebo byla zmocněnou osobou odmítnuta, byla by automaticky doručena.

Pak mě to může dcera (zmocněná osoba) přečíst do telefonu, naskenovat a poslat mailem apod., a mám možnost na tuto zásilku reagovat.

A to už nemluvím o tom, když si objednám něco v internetovém obchodě, pošta to má doručit, já jsem doma, ale pošťačka je líná jako prase a místo toho, aby zazvonila u dveří a zásilku doručila, jen vypíše lístek, že adresát nebyl zastižen a ten vhodí do schránky - přece se nebude obtěžovat do 5. patra!

Tohle se mě skutečně stalo a viděl jsem ji z okna odcházet od domu. Rozžhavenej do běla jsem popadl lístek ze schránky a mazal na poštu. Vedoucí reklamaci a stížnost nepřijala, neřešila a problém jen bagatelizovala. Naštvala mě tak, že jsem mazal domů a napsal stížnost. Za tři týdny mě přišla odpověď, reklamace byla uznána a stížnost vyhodnocena jako oprávněná. Poštovné za nedoručenou zásilku mě bylo vráceno spolu s omluvným dopisem. Takhle se na ty líný mrchy pošťácký musí! NEDAT SE!

Odpovědět  |   | 
Jarmila  |  27. 11. 2006 22:32  |  [88.103.182.xxx]

Nenadávejte pošťákům, na vině jsou taky blbé zákony. Nešlo by to řešit tak, že Vám dcera nebo jiný rodinný příslušník aspoň zjistí odesílatele zásilky, která je do vlastních rukou? Vy si pak můžete zjistit, co a proč Vám bylo posláno. Já to takhle řešila, když byla dcera rok na studiu v zahraničí a do Čech se za tu dobu vůbec nedostala. Abychom něco nepropásly, používaly jsme tento způsob. Nikdy nebyl problém domluvit se s odesílatelem, že dcera zásilku do vlastních rukou prostě nedostane a já ji buď vyzvedávala osobně nebo mi ji dotyčný poslal znovu a jinak.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  27. 11. 2006 23:03  |  [85.160.90.xxx]

Milá Jarmilo, odesilatele nemusí zjišťovat rodinný příslušník, toho zjistím sám, když přijedu domů a vyberu si schránku. Je to na tom lístečku uvedený i s poučením...

Ale to už je po funuse. Platební rozkaz nabyde právní moci a já nemám možnost se proti němu odvolat! To je problém. Ztratím právo se hájit. Už rozumíš?

Průkazku pro dceru a syna mám, ale na tu nevydají poštu do vlastních rukou. Zkoušel jsem i na úřadě ověřené čestné prohlášení s mým ofoceným občanským průkazem. Notářem ověřenou plnou moc (opět s mým ofoceným občanským průkazem) - NEVYDAJÍ!!!

Já nemohu zavolat zaměstnavateli "zajedu si z Portugalska domů vybrat poštu".

Chápu, že toto opatření bylo vymyšleno na vyčůránky, kteří se chtěli vyhýbat postihu, ale já byl vždy poctivý a tak mezi ně nepatřím. Já tu poštu chci, ale nedostanu ji.

Obyčejnou poštu mě dcera nebo syn přečte do telefonu, stejně spolu mluvíme každý den, nejpozději obden.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  27. 11. 2006 23:12  |  [85.160.90.xxx]

Po odeslání příspěvku mě napadla ještě jedna možnost:

Podplatit pošťačku! Je to nemorální, proti mým zásadám, dokonce i trestné, ale napadá mě, že by to mohlo fungovat! Doručovatelky asi nemají nijak závratné platy a tak "nějaká ta pětka či pětikilo" by jí mohlo přijít vhod.

Do vlastních rukou mě dopis přijde tak jednou dvakrát do roka, což by pro mne nebyl zas takový výdaj. A hlavně mohlo by to vyjít mnohem levněji nežli případná sankce...

Budu nad tím uvažovat. Jen, aby se doručovatelky mezi sebou nepopraly o to, která dopis doručí a tím si "přivydělá"...

Odpovědět  |   | 
LK  |  28. 11. 2006 08:38  |  [84.42.213.xxx]

A není to potom spíše "chyba" odeílatele? Podívejte se na právní vztahy k poštovní zásilce a mei zúčastněnými osobami. Kdo je vlastníkem poštovní zásilky? - Vždy odesílatel, a to i v případě, že Vám vrací opravenou věc z opravny, adresát se stane majitelem zásilky po té, co ji pošta vydá oprávněné osobě, pošta vlastnických vztahů k zásilkám nikdy nenabývá. Kdo službu vybírá, platí a komu? Vybírá a platí odesílatel poště. Mezi poštou a odesílatelem vzniká vztah prodávající (poštovní služby) a kupující, je-li to nepřesné, potom vztah velmi obdobný. Jaký závazek komu vzniká? Poště vzniká závazek dodat poštovní zásilku, podle uzavřené poštovní smlouvy. Kdy je pošta svého závazku zproštěna? Pokud některé zúčastněné strany nepsokytnou dostatečnou součinnost (např. adresát nemůže prokázat totožnost, zásilku si z nějakého důvodu nevyzvedne, adresát se na dané adrese nezdržuje, odesílatel uvedl nepřesnou nebo neexistující adresu,...). Adresát je tzv. třetí osobou, jejíž součinnost je nutná k naplnění poštovní smluvy uzavřené mezi odesílatelem a držitelem poštovní licence. Adresát vůči zásilce není úplně bezprizorní, jak by se mohlo zdát. Adresát může doručení zásilky ovlivňovat takovým zpúsobem, který není v rozporu s uzavřenou poštovní smlouvou mezi odesílatelem a poštou. Může žádat odnášku zásilek, změnu místa dodání (dosílka), změnu ukládací pošty, zmocnit osoby k přijímání zásilek (je v rozporu s poštovní smlouvu, jestliže zásilka je určena do vlastních rukou výhradně adresáta), požádat, aby se mu zásilky doručovaly jako právnické osobě, vyloučit všechny náhradníá příjemce (potom se všechny zapsané zásily budou vyávat výhradně adresátu, jako by byly do vlastních rukou), oznámit imobilitu (má význam hlavně u poštovních poukázek - jsou potom doručřovány s penězi),... Takže jestli jezdíte do ciziny jako podnikatel - živnostník, doporučil bych Vám, vyplnit na poště prohlášení, že zásilky Vám mají být doručovány jako právnické osobě. Pošta ovšem musí z adresy poznat, zda je zásilka určena fyzické osobě nebo fyzické osobě podnikající. Pozná to jednoduše - pokud je na zásilce např. Jan Becher, potom se jedná o fyzickou osobu, pokud tam bude Jan Becher - podnikatel (příp. druh podnikání - krejčí, autodoprava,...) jedná se o fyzickou osobu podnikající, které lze zásilky doručovat jako právnické osobě. Opět to ale závisí na odesílateli, zda za Vaše jméno připojí dovětek podnikatel, nebo druh podnikání.

Odpovědět  |   | 
Sinister  |  28. 11. 2006 16:43  |  [84.38.178.xxx]

Vážený řidiči kamionu, pokud si odesílatel zaplatí za službu do vlastních rukou (tzn, že vyžaduje, aby byla zásilka doručena výhradně adresátovi), tak česká pošta tento požadavek bude respektovat ať se Vám to líbí nebo ne. V opačném případě, kdy se jedná o doporučenou zásilku (poukázku, balík) stačí, když zmocníte na kterékoliv poště někoho z Vašeho okruhu blízkých, které necháte vystavit průkaz zmocněnce. Cena za službu 25,- Kč.

Odpovědět  |   | 
manas  |  27. 11. 2006 13:49  |  [81.19.32.xxx]

V jednom prispevku na zacatku nadavam na sluzby posty.....ale alespon trochu jsem eliminoval to ze nemohu zasilku vyzvednout. Pracuji v dobe, kdy je posta otevrena a nestihnu proto co prijde vyzvednout, manzelka nastesti po vetsinu casu postu bud rano ci odpoledne postu stiha. Takze u zasilek kde to je mozne, vyuziji toho, ze jako adresata necham napsat jak mne tak manzelku (napr. Karel a Jirina Novakovi) a na postu proto dojde popripade zasilku prevezme ten z nas, kdo zrovna postu stiha.

Ale jsem rad, ze jsem se tady aspon dozvedel, ze lze zaridit prukazku pro manzelku aby mohla vyzvednout i mou postu. Nekolikrat jsem se u nas na poste ptal, jestli neni nejaky zpusob jak to zaridit a vzdy bylo receno ze ne.......takze aspon neco noveho se clovek diky tomuhle clanku dozvedel...

Odpovědět  |   | 
Keni  |  27. 11. 2006 18:21  |  [85.207.40.xxx]

Bouzel, mam zamestnani kde jsem casto (skoro porad) vysilan na 14denni az 2 mesicni sluzebky do zahranici. K tomu jsme v CR vetsinou pouze o vikendu a jeste k tomu ne vzdy v miste trvaleho bydliste. Pokud najdu ve shcrance vyzvy, na 80% je jiz prosla, pokud si ji vyzvednu, jedna se z velke vasti o blbosti. Kdo to zaslal nevim. Takze zadna moznost odpovedi.

Hold nas prebirokraticky a ve sluzbach 50let pozadu statni bolsevismus. Mam emal, fax (telefon cizym neberu), zamestnavatele a vse se da najit do 10min, ale to se nebere. Takze ziju ve strachu, kdy prijedu domu a tam pecete od Exekutora, a ani nebudu vedet proc.

Vemte si, ze takoveho Antla, kterej byl zamestnan u statniho uradu, nonstop v tv. Tomu to nenalezeni proslo. Mel by kompletne zmenit system dorucovani obsilek. To by ale politici museli zacit myslet a urednici pracovat. A to bohuzel asi nehrozi.

Odpovědět  |   | 
---  |  20. 12. 2009 12:19  |  [94.241.79.xxx]

Zdravím všechny čtenáře. Pěkně jsem si početl, zkušenosti s ČP jsou víceméně dobré co se týče doručování vs ztráty. Nedávno jsem se přestěhoval z Prahy na vesnici a tam mě dost překvapil přístup. Když se jednalo o rušení malých poboček, měli všichni bobky proč zrovna tahle maličká provozovna, jak si to tady všichni i z okolí vyzvedávají, jak každému vycházejí vstříc když se tu všichni znají... zkrátka to by se tam přetrhli.. "když to nestihnete o pár minut z práce a svítí se zaklepejte na okno, jsem tu trochu déle...atd". Jak padlo rozhodnutí o zachování VŠECH poboček tak jim vzrostlo sebevědomí... Když přijedu minutu před zavíračkou a vydání OBYČ. dopisu je otázkou 30ti sekund i mezi dveřmi tak je k tomu 5 minut držkování o prac. době, co by - kdyby... atd., když mám vyzvednout dopis jako zákonný zástupce (s pověřením v ruce), tak to abych si s sebou snad vzal bodyguarda.. Milion nemístných žvástů o zasílání zpět a podobně. Vykašlal jsem se na to, v sousedním městě jsme si zřídili P.O. BOX, průkazy k vyzvedávání a snad to bude fungovat...

Odpovědět  |   | 
Petra S.  |  27. 04. 2011 16:38  |  [80.250.1.xxx]

přeposílám si poštu do PObox24 a mám všechno v suchu. žádný plný schránky, když jsem pryč, automatické avízo o došlé poště do e-mailu, vezmou i kurýrní zásilky, prostě na pohodu. mají i prostorné p.o.boxy pro vybírání pošty non-stop. http://www.pobox24.cz...

Odpovědět  |   | 
Michal1898  |  16. 05. 2011 19:12  |  [90.180.181.xxx]

Dobrý den. Budu asi vyjímka. S Českou poštou mám obecně dobré zkušenosti. Dopis po Čechách dojde obvykle druhý pracovní den, někdy za dva pracovní dny. Ještě mi neztratili dopis ani balík. Kolek vánočních svátků to někdy trvá déle. Ale s tím se musí počítat a nepovažuju to za problém. Na poště mají v pracovní dny 8-18 hodin, v sobotu do 12 hodin. To se dá z práce bez problémů stihnout, nebo je tady sobota! Na přepážce jsou ochotní a vždycky mi najdou, jestli u nich něco nemám. A to i když přijdu bez lístku. (dohledají podle občanky). Máme štěstí i na milou a příjmenou doručovatelku. Milá, usměvavá, prohodí s námi pár slov. A pokud můžu posoudit (obvykle nejsme dopoledne doma), tak vždy zvoní, když má balík neb doporučenou zásilku. Posílám a přijímám občas balíky a vše zatím bez problémů. Píšu si teď s jedním člověkem ve Francii. Dopis z Francie mi jde 3, vyjímečně 4 pracovní dny. Někdy to stihnou za dva pracovní dny. Do Francie jde zhruba stejně dlouho. Chtěl bych se zmínit o některých "rekordech": Obyčejný dopis podaný v pátek ve Francii, v pondělí doručený. Dopis podaný ve Francii 27.12., doručený 29.12. (vánoční svátky!). Možná jsem staromódní, ale se službami pošty jsem spokojený a zůstanu u nich. Také si myslím, že ručně napsaný pohled, nebo dopis se známkou je osobnější a příjmenější než e-mail. Spokojený zákazník České pošty.

Odpovědět  |   | 
nekolnyh  |  07. 02. 2013 17:01  |  [85.70.186.xxx]

Já mám zkušenosti s doručováním zásilek dosti smíšené. Někdy přijde jak má a někdy mě v 6 ráno vzbudí telefon, že mi to v poledne doručí a pak nic. Nehledě na společnost. Nejlepší je vyzvednou si balík sám, což u některých eshopů nejde. Nedávno jsem si oblíbil eshop Popron.cz , kde maj opravdu hodně výdejních míst. Níže posílám odkaz. Třeba to pomůže.

http://www.popron.cz/osobni-odber/t-257/...

Odpovědět  |   | 
Lucie Nocá  |  26. 03. 2013 14:00  |  [176.12.115.xxx]

Dobrý den.Měla bych dotaz jak dlouho může zůstat balíček na poště ode dne přijetí? A jestli se počítejí dny komplet či jen pracovní dny.Děkuji

Odpovědět  |   | 
Petr  |  05. 02. 2014 21:11  |  [88.100.116.xxx]

Pokud je manzelka doma, zasilku ji bez problemu predaji - rozumejte NORMALNI zasilku, ne doporucenou. Pokud ale doma nikdo neni a manzelka po prichodu domu jde s listkem na postu, zasilku na me jmeno ji nedaji. Nechapu... Kdyz JE doma, muze moji zasilku prebrat, kdyz mi pro ni dojde na postu, nedaji ji ji.. Vite nekdo, proc to tak je? Neni to nejakej kapric zamestnancu posty?

Odpovědět  |   | 
negativni zkusenost s CP  |  08. 07. 2014 12:03  |  [89.176.23.xxx]

No ja mam taky blbou zkusenost s postou v Praze a nejen s ni. Do Prahy jsem se v tu dobu stehoval na zaklade toho, ze jsem tam sehnal praci a po ubytovani jsem mel prijit podepsat smlouvu. Kdyz melo dojit na podpis smlouvy, tak byli naprosto konsternovani, ze nemam obcanku, a tak chteli zapoctovy list, jestli nemam exekuce a tudiz pro ne nejsem potencionalni zlodej. Zapoctak jsem nemel, protoze mi ho byvaly zamestnavatel jeste neposlal, tak jsem je urgoval, aby ho poslali. Novy zamestnavatel teda rekl, ze pocka. Zasilka (obycejny dopis) byla odeslana v pondeli, takze jsem ocekaval doruceni v utery, nejpozdeji ve stredu. Jenze ani to se nestalo,m takze ve ctvrtek mi volali z prace, ze nemuzou cekat a o domluvenou praci jsem prisel. Zasilka nedorazila ani v patek, takze jsem odjle vlakem z Prahy domu nastvan a premyslel co dal, protoze jsem mel uz zaplaceny najem. V Nedeli jsem se vratil a majitel mi hned ve dverich rekl, ze v sobotu dorazil dopis, ktery mel dorazit v utery. Zrejme to asi kolovalo po vsech prazskych postach, nez se konecne rozhoupali a poslali to na spravnou postu. Na poste jsemm mel nahlaseny pobyt na udane adrese a i jsem se tam chodil kazdy den ptat. Bohuzel obycejna zasilka je tezko dohledatelna, takze mi nemohli pomoct.

No a samozrejme se diky tomuhle pribehu nabalovaly dalsi problemy, protoze nez jsem si sehnal novou praci, tak ubehl tyden a ten usly zisk pak chybel v rozpoctu...

Odpovědět  |   | 
Iveta  |  05. 02. 2015 20:30  |  [89.177.115.xxx]

dobrý den, poslala jsem zásilku v hodnotě 436,- kč na dobírku(v dobírce započteno poštovné) ,zásilka uložena na poště,adresát si nevyzvedl ve lhůtě a teď se mi vrací.Takže jsem na tom prodělala poštovné ??? Jedná se o 86,- je možné o vrácení částky aspoň za službu dobírky ?

Odpovědět  |   | 
Eva Štorkánová  |  18. 11. 2015 21:41  |  [37.48.55.xxx]

Dobrý den,z důvodu delší nemoci mi prošla platnost k vyplacení poštovní poukázky,kterou jsem obdržela od úřadu práce.Poradíte mi,prosím,co mám udělat,aby mi peníze byly vyplaceny? Děkuji za radu.

Odpovědět  |   | 
Eva Štorkánová  |  18. 11. 2015 21:43  |  [37.48.55.xxx]

Dobrý den,z důvodu delší nemoci mi prošla platnost k vyplacení poštovní poukázky,kterou jsem obdržela od úřadu práce.Poradíte mi,prosím,co mám udělat,aby mi peníze byly vyplaceny? Děkuji za radu.

Odpovědět  |   | 


Posílat příspěvky e-mailem:

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Přehled | Zajímavosti | Vyděláváme | Bydlíme

V kterých zemích se žije nejlépe?

Dle studie OSN „Human Development Index 2015“ patří Česko mezi třicítku zemí s nejlepšími životními podmínkami. více

EuroEUREUR27.030 Kč0.018 %
Americký dolarUSDUSD24.203 Kč0.045 %
Britská libraGBPGBP35.454 Kč-0.327 %
Japonský jenJPYJPY22.071 Kč0.417 %
Chorvatská kunaHRKHRK3.608 Kč0.083 %
více...
PX889.920-0.15 %
CETV59.5005.31 %
ČEZ438.9001.60 %
Erste Bank662.000-0.51 %
Fortuna86.000-0.17 %
více...
Meziroční změna HDP4,50%3Q / 15
Míra nezaměstnanosti6,40%k 1. 1. 16
Meziroční inflace0,60%k 1. 1. 16
Průměrná hrubá mzda26 072 Kč3Q / 15
Meziroční růst průmyslu-1,70%k 1. 12. 15
více