FinExpert.e15.cz

Hry a hračky většinu z nás stojí do dvou tisíc ročně

Praha, 10 října 2016

Klasické hry a hračky nakupují zhruba 4 z 10 Čechů méně než jednou za půl roku, přičemž nejčastěji je pořizují pro své děti, případně pro děti svých příbuzných. Tyto nákupy ročně zpravidla nepřesáhnou dva tisíce korun. Více než čtvrtina lidí však hračky nekupuje nikdy. Zjistil to výzkum Nielsen Admosphere realizovaný na vzorku pěti set respondentů z internetové populace starší 15 let z Českého národního panelu. Z pohledu reklamy byli v období leden až srpen 2016 největšími inzerenty na českém trhu s hrami a hračkami zadavatelé Hasbro Czech a Lego Trading. Tyto údaje pochází z pravidelného monitoringu reklamy Ad Intel.

radiční hry a hračky, jako například stavebnice, panenky, modely, plyšové hračky, puzzle či karetní hry, nakupuje největší část dotázaných (38 %) méně než jednou za půl roku, více než čtvrtina dokonce nikdy. O něco více nakupují hračky ženy – z nich vybrala možnost „nikdy“ pouze pětina, přičemž mužů, kteří hračky nikdy nekupují, je až třetina.

Nejčastěji lidé nakupují hry a hračky pro své děti (37 %), na druhém místě pro děti příbuzných (26 %). 10 % lidí pořizuje toto zboží pro své kamarády a známé. Sami pro sebe pak dotázaní nad 15 let věku kupují klasické hračky a hry jen v 9 % případů. 

Co se týče roční útraty za tento segment zboží, u většiny lidí (61 %) nepřesáhne dva tisíce korun. Čtvrtina pak za něj ročně utratí mezi dvěma až pěti tisíci korunami a 11 % mezi pěti a deseti tisíci korunami. Útrata rodičů dětí do 15 let vychází dle výsledků výzkumu v průměru na 3,5 tisíce korun. 

Žebříčku TOP 5 zadavatelů reklamy podle ceníkové hodnoty inzerovaného prostoru dominoval v segmentu hry a hračky v období leden-srpen 2016 zadavatel Hasbro Czech, který využil reklamní prostor v hodnotě 48,9 milionů korun. V Česku je tato společnost vlastníkem značek nejrůznějších stolních her (včetně Monopolů, Operace a podobně), stavebnic či panenek a akčních figurek. Inzerci v obdobné hodnotě (48,8 milionů korun) vystavil zadavatel Lego Trading.

Třetí místo v žebříčku zadavatelů reklamy patřilo v daném období zadavateli EP Line SE (43,5 milionů korun), jež ve srovnání s loňskem zdvojnásobil své investice do reklamy. Čtvrté místo obsadil Mattel Czech Republic (29,2 milionů korun) a páté společnost Sparkys (6,8 milionů korun), která oproti období leden-srpen 2015 využila inzertní prostor v 3,5krát vyšší ceníkové hodnotě.

Z hlediska mediatypů směřovali zadavatelé v segmentu hry a hračky v období leden-srpen 2016 hlavně do televize, kde tomuto zboží patřil reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 187 milionů korun. 

Další článek



Další články

Británie práskne Bruselu dveřmi, premiérka prosazuje tzv. hard-brexit

Británie práskne Bruselu dveřmi, premiérka prosazuje tzv. hard-brexit

Před 8 hodinami  |  Pospíšil Aleš  |  1
Levné hypotéky končí

Levné hypotéky končí

Včera  |  Ondráčková Kamila  |  4
T-Mobile s Vodafonem nabízí mladým nezvykle výhodně tarify s 10 GB dat

T-Mobile s Vodafonem nabízí mladým nezvykle výhodně tarify s 10 GB dat

Včera  |  Pospíšil Aleš  |  6
Typické finanční chyby v různých fázích života a jak se jim vyhnout

Typické finanční chyby v různých fázích života a jak se jim vyhnout

Ve finančním životě často platí, že objevení chyby trvá dlouho.

Včera  |  Fichtner Vladimír  |  11

Banka Creditas (fórum)

Banka Creditas (fórum)

19.  1.  2017  |  Fórum FinExpert.cz

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Finanční chyby | Rodinný rozpočet | Platíme | Spoříme

Typické finanční chyby v různých fázích života a jak se jim vyhnout

Ve finančním životě často platí, že objevení chyby trvá dlouho. více