FinExpert.e15.cz

Falešným výhrám nevěřte

Už se to stalo snad každému z nás. Ve schránce jsme našli dopis nebo pohled, který nám oznamoval, že jsme vyhráli sta tisíce. Mohlo by to vypadat pohádkově, ale má to nepatrný háček. K získání výhry musíte objednat nějaké zboží. A zde se ten malý háček mění v hodně velký. S největší pravděpodobností půjde o zakázanou agresivní praktiku.

„Výhra v podobě konkrétní věci nebo finančního obnosu je pro spotřebitele silným lákadlem a obchodníci si toho jsou dobře vědomi, “ varuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu. . Z dTestu se například nyní potýkají se společností Beauty Line s.r.o., která rozesílá zásilky s výherním kupónem a slibuje spotřebitelům pohádkovou výhru. Podmínkou je ovšem objednání výrobku a potvrzení přiloženého kupónu společností. Výhry se však spotřebitel nedočká, zpět k němu dorazí pouze objednané zboží.

Demografická (ne)spravedlnost: Nejbohatší žijí nejdéle. Co s tím?

Bohatší lidé se v průměru dožívají vyššího věku, je to poměrně logické.

Pokud jste si už někdy něco od této společnosti objednali, například přípravek na hubnutí, zázračný krém proti vráskám s hlemýždím slizem, společnost už vás má navždy ve svém hledáčku  a můžete si být jisti tím, že vás budou i nadále oslovovat. Budou vám garantovat hlavní výhru výši 300 tisíc a pokud si objednáte více výrobků, dokonce získáte prémii v hodnotě 25 tisíc. Vaši výhru by vám měl předat dokonce sám generální ředitel. Výhru samozřejmě nikdy nedostanete, ale zboží převzít a zaplatit musíte. Od této chvíle budete výherními kupóny přímo bombardováni. Bude na vás vyvíjen tlak, abyste si u společnosti opět objednali. Pokud jste důvěřivé povahy, možná uvěříte tomu, že tentokrát byste statisícovou výhru dostat mohli.

„Spotřebitelé by měli být více obezřetní k nabídkám různých výher navázaných na nákup zboží. Jedná se o agresivní obchodní praktiku, která může zásadním způsobem pozměnit chování spotřebitele tak, že se rozhodne k nákupu, který by za jiných okolností neudělal. Je třeba se rozhodovat pro koupi konkrétního výrobku kvůli němu samotnému, nikoli pro šanci vyhrát něco dalšího. Pokud byste bez příslibu výhry nic nekoupili, neměli byste nabídce podlehnout,“ radí Lukáš Zelený. 

Další článek


 

 


Další články

Krádeže aut: Do Česka si pro ně jezdí zahraniční gangy

Krádeže aut: Do Česka si pro ně jezdí zahraniční gangy

Dražší vozy tvoří v policejních přehledech krádeží přibližně pětinu všech odcizených aut.

24.  2.  2017  |  Bořil Martin

Firmy hledají vedoucí pracovníky. Schopní šéfové jsou „nedostatkovým zbožím“

Firmy hledají vedoucí pracovníky. Schopní šéfové jsou „nedostatkovým zbožím“

24.  2.  2017  |  Ondráčková Kamila
Zabrzdí EET stánkový prodej? Podnikatelé našli trik, jak evidenci výrazně urychlit

Zabrzdí EET stánkový prodej? Podnikatelé našli trik, jak evidenci výrazně urychlit

24.  2.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3
Nákup bytu, aneb co vám makléř nikdy neřekne

Nákup bytu, aneb co vám makléř nikdy neřekne

„Zjišťovací iniciativa“ při koupi bytu musí být na vaší straně.

24.  2.  2017  |  Procházková Kateřina  |  5

Kalkulačka: Srážky ze mzdy v roce 2017

Kalkulačka: Srážky ze mzdy v roce 2017

23.  2.  2017  |  FinExpert.cz

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Koupě bytu | Prodej bytu | Bydlíme

Nákup bytu, aneb co vám makléř nikdy neřekne

„Zjišťovací iniciativa“ při koupi bytu musí být na vaší straně. více