FinExpert.e15.cz

E-shopy: Co nás ovlivní a podle čeho vybíráme?

U 35 % dotázaných záleží na tom, co si objednává. 30 % zákazníků hledí především na cenu dopravy a 18 % dá na předchozí zkušenosti.

Nakupování přes internet už pro většinu z nás stalo každodenní součástí našeho života. Podle čeho si ale obchod vybíráme? Je to pouze podle ceny zboží nebo například i podle délky dodání?

Rychlost a způsob dodání zboží

Způsob a dodání objednaného zboží je fakt, který ovlivní naši spokojenost s nákupem v konkrétním obchodě. V poslední době jsme si zvykli, že zboží máme doma většinou do tří dnů. Když je to delší doma, většinou už jsme nervózní a obchod začínáme hodnotit ne tak kladně.

Podle výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), 69 % zákazníků e-shopů využívá při svých nákupech některého z dopravců. Balík si necháme doručit domů (72 %) nebo do práce (10 %).

Ve velkých městech si lidé často zboží vyzvedávají sami v kamenných prodejnách nebo výdejnách e-shopů. „Výsledky našeho průzkumu potvrdily, že ve velkých městech Češi často využívají prodejen či výdejen internetových obchodů. E-shopy tedy na tento požadavek správně zareagovaly, když v uplynulých letech zásadně rozšířily nabídku odběrných míst pro účely osobního vyzvednutí objednaného zboží,“ hodnotí výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Podle čeho vybíráme dopravce?

U 35 % dotázaných záleží na tom, co si objednává. 30 % zákazníků hledí především na cenu dopravy a 18 % dá na předchozí zkušenosti. Ukazatelem by pro nás mohla být i pohodlnost nebo nejrychlejší způsob dodání. Pro 69 % z nás je velkým lákadlem i doručení zdarma. Tento benefit očekáváme většinou od hranice 1000 korun za nákup.

„98 % zákazníků uvedlo, že je s dopravou zboží z internetových obchodů spokojeno. Takto pozitivní výsledek nás příjemně překvapil, avšak je třeba říct, že v oblasti logistiky e-shopy v uplynulých letech opravdu hodně zapracovaly,“ říká Vetyška a dále dodává „Stále je ale co zlepšovat – nakupující by například uvítali možnost vždy platit kartou při převzetí zboží či nabídku přesnějšího určení času dodání zboží. A také dodržení takto smluveného času.“

Nejvíce nás ale motivují reklamy

Reklamní banner polovinu z nás motivoval k nákupu minimálně jednou. To znamená, že na nás vyskočila reklama někde na internetových stránkách, my jsme ji otevřeli a následně zboží objednali. 13 % Čechů tímto způsobem nakupuje poměrně často. Ovlivnitelnější reklamou jsou ženy.

Reklamní bannery jsou účinné především u oblečení, potravin, elektroniky a léků. Vyplývá to z průzkumu, který pro banku Cetelem realizovala agentura Stem/Mark. Drtivá většina z nás také při výběru e-shopů zohlední reputaci prodejce. Téměř polovina respondentů si ji zjišťuje při každém nákupu. Vůbec ji nezohledňuje pouhé necelé procento kupujících. Především však proto, že již mají s daným prodejcem zkušenost nebo je cena zboží tak nízká, že jim to nestojí za námahu.

Nakupovat pouze na internetu? Klidně

Necelá dvě procenta uvedla, že už nakupuje výhradně přes internet. 53 % dotázaných si to dovede představit. Nekupování více přes internet jsou ochotni spíše muži. „Přes internet Češi nejčastěji nakupují elekroniku (82 procent), oblečení (73 procent), obuv (37 procent), kabelky a tašky (35 procent), šperky a hodinky (31 procent) či například spodní prádlo (30 procent),“ uvádí Cetelem.

Další článek


 

 


Další články

Británie práskne Bruselu dveřmi, premiérka prosazuje tzv. hard-brexit

Británie práskne Bruselu dveřmi, premiérka prosazuje tzv. hard-brexit

Včera  |  Pospíšil Aleš  |  2
Levné hypotéky končí

Levné hypotéky končí

20.  1.  2017  |  Ondráčková Kamila  |  6
T-Mobile s Vodafonem nabízí mladým nezvykle výhodně tarify s 10 GB dat

T-Mobile s Vodafonem nabízí mladým nezvykle výhodně tarify s 10 GB dat

20.  1.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  6
Typické finanční chyby v různých fázích života a jak se jim vyhnout

Typické finanční chyby v různých fázích života a jak se jim vyhnout

Ve finančním životě často platí, že objevení chyby trvá dlouho.

20.  1.  2017  |  Fichtner Vladimír  |  11

Banka Creditas (fórum)

Banka Creditas (fórum)

19.  1.  2017  |  Fórum FinExpert.cz

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Finanční chyby | Rodinný rozpočet | Platíme | Spoříme

Typické finanční chyby v různých fázích života a jak se jim vyhnout

Ve finančním životě často platí, že objevení chyby trvá dlouho. více