FinExpert.e15.cz

Dovolená: Nejčastěji jsme reklamovali jídlo

Podle průzkumu agentury Invia vzrostl meziročně počet reklamací na dovolenou o 45 % a to v období od června do srpna 2014. Stížnosti se vztahovaly na služby cestovních kanceláří či hotelů, turisté zpochybňovali úroveň ubytování a nejčastěji kvalitu a dostupnost stravy. Nejčastěji klienti reklamovali stravu nabízenou v rámci all inclusive pobytů.

Hmyz v pokoji a špinavá pláž

V případech, kdy si klienti stěžují na ubytovaní, jim nejvíce vadí nedostatečné či staré vybavení pokojů, nevyhovující úklid nebo hmyz v pokoji. Dále turistům vadily služby delegáta, stav pláže nebo kvalita moře. Objevily se stížnosti i na chování místních obyvatel a výskyt chaluh ve vodě.

Vyděláváme | Práce | Mateřská

Mateřská dovolená: tohle potřebujete vědět

Připravili jsme pro vás souhrn těch nejdůležitějších informací.

Nedostatky hlašte v místě pobytu

Nový občanský zákoník změnil od ledna 2014 pravidla reklamací zájezdů. Turisté by nově měli reklamaci zaslat nejpozději do jednoho měsíce od skončení dovolené. Nedostatky musejí nahlásit okamžitě v místě pobytu. Pořadatel zájezdu je pak povinen tyto vady odstranit, pokud tak neučiní, lze požadovat finanční kompenzaci. Všechny vady je však nezbytné doložit. 

Od letošního roku mají cestovatelé nově možnost požadovat náhradu škody od cestovní kanceláře za takzvanou ztrátu radosti z dovolené. To podle odborníků vede ke změně chování některých turistů. „Podíl oprávněných reklamací, kdy je klientům přiznán nárok na odškodnění, aktuálně činí zhruba desetinu z přijatých stížností. Jde většinou o pochybení hotelu, doplňuje Kateřina Petříčková, tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. 

5 nejkurióznějších reklamací letošního léta

  • Bazén byl tak špinavý, že jsem z něho musela vylézt.
  • Na tržišti v Egyptě nebyly uvedené jasné ceny zboží. Z toho důvodu jsem se nemohl  rozhodnout, jestli si danou věc koupit, nebo ne.
  • V hotelu se mi nedopatřením znečistily kalhoty žvýkačkou, kterou není možné běžně odstranit. Požaduji tedy uhrazení nákladů za čistírnu.
  • Na pokoji probíjel elektrický proud do hliníkových dveří na balkon, oba jsme tak obdrželi elektrošoky.
  • V prostoru animačního programu se pozvracel nějaký Turek. Zaměstnanci s tím neudělali absolutně nic. Začali reagovat, až na tom uklouzl host. Běželi pro hadici, která byla ale děravá, takže ještě postříkali hosty.
Další článek


 

 


Další články

Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

Včera  |  Fórum FinExpert.cz
Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

Včera  |  Ondráčková Kamila
Psychologie nákupů aneb Jak vás chtějí ošidit

Psychologie nákupů aneb Jak vás chtějí ošidit

Nákupní horečka, opakující se každým rokem, již vypukla.

Včera  |  Štarková Petra  |  2

Zmatky, zavřené hospody i bojkot. Takový byl první den s EET

Zmatky, zavřené hospody i bojkot. Takový byl první den s EET

Systém Finanční správy zatím prý funguje jak má...

Včera  |  Pospíšil Aleš  |  2

Pojištění „na blbost“? Může se opravdu hodně vyplatit

Pojištění „na blbost“? Může se opravdu hodně vyplatit

1.  12.  2016  |  Rybová Romana

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená