FinExpert.e15.cz

Dárky na míru budou zvyšovat tržby v příštím roce

Evropané si nejvíc ze všeho váží pečlivě vybraných osobních dárků,

Podle společnosti MasterCard by klíčem ke zvýšení tržeb v roce 2015 mohly být dárky přizpůsobené „na míru“ nebo s osobním poselstvím. Takové dárky totiž nejraději dostává téměř polovina Evropanů.

Celoevropská studie MasterCard s více než 15 tisíci respondenty ze 17 zemí zjišťovala, jak je v současné době vnímáno obdarovávání. Její výsledky odrážejí přetrvávající ekonomické tlaky v celé Evropě, které lidé pociťují na vlastní kůži. Průzkum podtrhuje, že v dnešní době zákazníkům záleží nejvíc na pozornosti věnované výběru dárku: nejvyššími prioritami při obdarovávání je pochopit, co obdarovanému skutečně udělá radost (87 %), a dát si na výběru záležet (86 %).

Peníze nejsou dárek

Kromě důrazu na pozornost při výběru průzkum zjistil, že třetina Evropanů považuje darování peněz za urážlivé, byť každý desátý přiznává, že to někdy udělal. Příjemci darovaných peněz jako jeden z důvodů uvádějí, že jejich blízcí nevěděli, co jim koupit (45 %). Zde se otevírá příležitost pro obchodníky, kteří by těmto kupujícím mohli pomoci k promyšlenějšímu nákupu, a zajistit si tak příliv tržeb, které se jinak v případě darování peněz jejich prodejně vyhnou.

Výsledky ukazují, že zvyklosti Evropanů při obdarovávání ovlivňuje věk. Zákazníci ve věku 55 a více let (55 %) jsou více než dvakrát náchylnější darovat hotovost než zákazníci ve věku 18 až 34 let (7 %). I přesto je procento lidí ve věku 55 a více let (23 %), kteří dárek pro blízkého důkladně promýšlí, skoro stejné jako u věkové skupiny 18–34 let (26 %). To ukazuje, že pečlivý výběr darů je obecným jevem.

Kromě peněz považují Evropané za netaktní dárky mj. i zlaté akvarijní rybky (52 %), domácí spotřebiče (35 %), ložní prádlo (26 %) a koupelovou kosmetiku (26 %). Je tedy na uvážení maloobchodníků, zdali takové zboží inzerovat jako ideální dar.

Nákupy na poslední chvíli

Studie dále zjistila, že většina respondentů (78 %) nakupuje dárky týden předem nebo i dříve. Na poslední chvíli si však nákupy nechává víc mužů (34 %) než žen (27 %). Na poslední chvíli nejvíc nakupují Řekové (60 %), kteří začínají plánovat nákupy na svátky teprve týden předem. Nejvíc v předstihu se plánuje v Británii, kde téměř 40 % respondentů začíná nakupovat měsíc předem.

Jak za dárky platíme

Studie také odhalila zajímavé rozdíly v přístupu v rámci Evropy. Za zmínku stojí mj. následující zjištění: 

  • téměř dvě třetiny (66 %) Evropanů platí při nákupu v prodejně kartou,
  • při nákupech na internetu spotřebitelé upřednostňují kreditní (39 %), resp. debetní karty (25 %). 
  • 90 % spotřebitelů ve Švédsku a Francii platí v prodejnách kartami.
Další článek


 

 


Další články

5 důvodů, proč dětem nezakazovat počítačové hry

5 důvodů, proč dětem nezakazovat počítačové hry

Co tedy mohou hry vašim potomkům přinést?

Včera  |  Štarková Petra  |  7

Ženy x muži: Proč se nedaří smazat rozdíly ve výši průměrných výdělků?

Ženy x muži: Proč se nedaří smazat rozdíly ve výši průměrných výdělků?

Včera  |  Ondráčková Kamila
Nová kalkulačka: Spočítejte si výši mateřské v roce 2017

Nová kalkulačka: Spočítejte si výši mateřské v roce 2017

Včera  |  FinExpert.cz
Raiffeisenbank chystá změnu podmínek a oseká „kreditky“

Raiffeisenbank chystá změnu podmínek a oseká „kreditky“

Rozlučte se s nejvýhodnějšími kreditními kartami na trhu...

Včera  |  Pospíšil Aleš  |  7

Británie práskne Bruselu dveřmi, premiérka prosazuje tzv. hard-brexit

Británie práskne Bruselu dveřmi, premiérka prosazuje tzv. hard-brexit

21.  1.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  4

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Finanční chyby | Rodinný rozpočet | Platíme | Spoříme

Typické finanční chyby v různých fázích života a jak se jim vyhnout

Ve finančním životě často platí, že objevení chyby trvá dlouho. více