FinExpert.e15.cz

Creditas: Nabídneme výborně úročený spořicí účet bez pásem

Banky se nyní orientují hlavně na „mladé“ a na spotřebitelské úvěry, říká v rozhovoru Radim Synek, ředitel retailového bankovnictví Creditas.

Již od prvního ledna příštího roku rozčeří české bankovní vody nový subjekt – banka Creditas, dosud družstevní záložna. Jakými produkty bude klienty lákat či jaké má plány do budoucna? V rozhovoru pro FinExpert.cz odpovídal Radim Synek, člen představenstva a ředitel úseku finančních trhů a retailového bankovnictví.

Klepněte pro větší obrázek
Radim Synek

Proč jste se chtěli stát bankou?

Ve zkratce proto, že nám to umožní nabízet klientům širší paletu produktů a služeb – třeba investiční nebo v cizích měnách, ale třeba i spořicí účet, který jsme v posledním období – jako záložna – mít nemohli.

I kvůli tomu jsme transformaci na banku plánovali už nejméně pět let. Novela zákona o družstevních záložnách naše plány urychlila, protože přinesla další dobré důvody, proč být bankou: nebude pro nás platit pravidlo jedna ku deseti u vkladů, nebudeme omezeni velikostí bilance a budeme moci poskytovat úvěry nad 30 milionů korun. Poslední dvě zmíněná omezení mají začít platit pro záložny od roku 2018.

Co je vaším cílem, jakou bankou byste chtěli být? A pro koho?

Chceme být konzervativní a přitom inovativní, s velkým důrazem na individuální péči. Zaměříme se na konkrétní niky trhu. Už nyní jsou naši retailoví klienti spíše lidé středního věku a výš – rozvážní lidé, kteří mají něco naspořeno a chtějí své peníze bezpečně (a to zdůrazňuji) zhodnocovat, a také mít pohodlný platební styk.

Mají rádi moderní technologie, ale očekávají, že když něco potřebují, budeme se jim věnovat osobně a kvalifikovaně. Nechtějí, abychom byli „cool“, ale abychom byli srozumitelní a mohli nám věřit.

Na firemní straně jsou to menší a střední podniky, které chtějí služby od platebního styku až po velké úvěry, a hlavně vyžadují individuální přístup. Ty zase oceňují, že jsme mnohem flexibilnější, než velké kolosy.

A chceme rozvíjet spektrum služeb a produktů v cizích měnách, kde máme silnou pozici už nyní – máme jedny z nejlepších kurzů a poplatků na trhu. Když přidáme zajišťovací instrumenty pro kurzová a úroková rizika, bude to pro klienty velmi zajímavé.

Máte vzor mezi současnými bankami?

Nemáme. Chceme být Bankou CREDITAS. I když samozřejmě pozorujeme, v čem je kdo dobrý, například kdo má dobré mobilní bankovnictví nebo kdo má srozumitelnou komunikaci.

Je něco, co chcete dělat jinak, resp. v čem vidíte mezery na českém bankovním trhu?

Tak trochu jsem to popsal výše, ale zkusím to ještě shrnout do několika bodů. Mezera třeba je, že se velká část trhu v retailu orientuje příliš silně na mladé a na spotřebitelské úvěry; a také to, že se klienty snaží vyhnat z poboček, protože „obsluha je drahá“. A pak to, jak mnohdy na trhu vypadá poradenství u investičních produktů. Dvacetiletý bankéř prodává stovky fondů, kterým prostě nemůže dostatečně rozumět.

My to vidíme jinak. Většina klientů si zařídí vše potřebné online. Ale když se chce poradit s člověkem, přece ho za to nebudu trestat… Naopak, měl by se cítit příjemně a útulně.

A potom, jestli mu má třeba ohledně spoření a investic bankéř dobře poradit, je potřeba mít menší počet produktů, kterým bankéř sám detailně rozumí a dokáže je srozumitelně popsat a vysvětlit.  

Jaká bude vaše produktová nabídka?

Pro fyzické osoby běžný účet se všemi základními věcmi zdarma, výborně úročený spořicí účet, bez triků typu omezení vkladu a bez pásmového úročení! Dále termínované vklady a časem investice do bezpečných instrumentů. Pro firmy pak hlavně flexibilní úvěrování a produkty v cizích měnách.

Samozřejmě nebudou chybět i další produkty a služby. Ale výše popsané jsou jádrem našeho byznysu.

Kolik máte v současnosti klientů a kolik byste jich chtěli získat během prvního roku a dále?

Nyní máme téměř dvacet tisíc klientů, přesněji řešeno členů. Odhadujeme, že první rok přibudou desítky tisíc nových.

Náš dlouhodobý cíl je stát se středně velkou bankou a tomu by mělo odpovídat i tempo růstu bilance i počtu klientů.

Co současní klienti a vaše transformace v banku? Bude to mít na ně nějaký dopad?

O nic nepřijdou – pořád budou mít své produkty a podmínky. Co se změní, je, že budou mít na výběr z bohatší nabídky produktů, užijí si nové pobočky – věřte mi, budou stát za to, a hlavně u vkladů už nebudou muset dávat 10 % vkladu do kapitálu.

Budete spíše online banka, nebo budete sázet na osobní kontakt či kombinace obojího?

Kombinace. Většinu roku si klient obvykle vystačí s kartou, mobilem a PC. Když vše funguje, jak má, nemá důvod řešit toho víc. Banku navštíví jen párkrát za rok, třeba když se chce poradit o úsporách. A když už přijde, bude se tam cítit dobře a dostane individuální servis. 

Děkujeme za rozhovor.

Další článek


 

celkem 3 komentáře

Nejnovější komentáře

Re: To o výborně spořicím účtě jsem četl už několikr...
tomas
8. 11. 2016, 18:36
To o výborně spořicím účtě jsem četl už několikrát. ...
AntiSo
7. 11. 2016, 20:24
No uvidíme po Novém roce. B-]
Werner
6. 11. 2016, 13:16

Další články

Fórum: Kam "nacpat" peníze?

Fórum: Kam "nacpat" peníze?

Před 5 hodinami  |  Fórum FinExpert.cz
Státní rozpočet má přebytek 55 mld. Kč, zaplatili jsme si ho třikrát

Státní rozpočet má přebytek 55 mld. Kč, zaplatili jsme si ho třikrát

Před 8 hodinami  |  Pospíšil Aleš  |  4
Penězům rozumíme, ale neumíme si je užít

Penězům rozumíme, ale neumíme si je užít

Před 11 hodinami  |  Ondráčková Kamila  |  1
Jak na Vánoce bez dluhů?

Jak na Vánoce bez dluhů?

Máme pro vás několik tipů, jak Vánoce přežít s co nejmenším průvanem v peněžence.

Před 17 hodinami  |  Štoudková Dagmar  |  4

Digitalize or Die

Digitalize or Die

(Inzerce) Světem obchází strašidlo - strašidlo digitalizace. Kdo se ho bude bát, zkrachuje. Kdo jej zkrotí a využije, získá novou šanci.

Před 10 hodinami  |  Inzerce

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Průměrná mzda | Srovnání | Rodinný rozpočet | Nakupujeme

Češi maličko zbohatli, Západ ale zůstává v nedohlednu

Kupní síla obyvatel ČR dosahuje necelých 60 % průměru Evropy. více