FinExpert.e15.cz

Co nás ovlivňuje při výběru e-shopu? V každé věkové kategorii je to jinak

Je vcelku logické, že to jakým způsobem na nás „útočí“ reklama na eshopy se mění podle věkové kategorie, v jaké se nacházíme. Touto problematikou se zabýval průzkum Asociace pro elektronickou komunikaci.                                                                                                                                

„Výzkum potvrdil, že mladí nakupující kladou velký důraz na uživatelské recenze a hodnocení na sociálních sítích. Starší zákazníci se zase nechají více ovlivnit pomocí tradičních kanálů, jako jsou například newslettery,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Výsledky jsou v zásadě s našimi očekáváními, v každém případě ale pomůžou provozovatelům internetových obchodů ve volbě správné strategie,“ doplňuje Vetyška.

Nakupujeme | Zákony

6 případů, kdy vás neznalost může přijít opravdu draho

Nejčastější omyly rozšířené mezi českými spotřebiteli...

Newslettery

Pokud jste ve věku mezi 35 s 44 lety, nejvíce na vás budou fungovat newslettery (ve 37 % případů). Naopak pokud se nacházíte v té nejmladší kategorii, tedy 15 – 24 let, newslettery vás ovlivní pouze ve 20 % případů. „Newslettery jsou svým způsobem sofistikovanějším ekvivalentem papírových letáků. Jedná se o tradiční formu reklamy, která při dobrém zacílení funguje na zákazníky jako impuls k výhodnému nákupu,“ říká Vetyška.

Uživatelské recenze

Uživatelské recenze při nakupování přes eshop ovlivní 43 % lidí ve věkové kategorii do 24 let. Mezi 35 a 44 lety je to o něco méně. 34 %. Osoby starší 55 let recenze ovlivní pouze ve 26 %.

Rady pro prodejce

„Mladí zákazníci se chovají (nejen) v e-shopech jinak. Vybírají si zboží a obchody primárně na základě hodnocení na sociálních sítích, nákupní proces je pro ně potřeba mít co nejsnadnější a nejrychlejší. E-shopy se musí snažit zbavit jakýchkoli bariér, například povinná registrace odradí od nákupu 24 % spotřebitelů v kategorii do 24 let. U všech starších zákazníků se přitom tato hranice pohybuje mezi 10 a 14 %,“ říká Jan Vetyška a pokračuje: „Při personalizaci, kterou se vydává většina moderních e-shopů, je důležité sledovat všechny aspekty. A především věk hraje v současné době významnou roli, jelikož očekávání nové mobilní generace jsou odlišná od předchozí počítačové.“

Další článek


 

 


Další články

Equa bank má přes čtvrt milionu klientů

Equa bank má přes čtvrt milionu klientů

Před 12 hodinami  |  Ondráčková Kamila  |  1
Pojistné události: největší škody páchá voda

Pojistné události: největší škody páchá voda

Před 14 hodinami  |  Rybová Romana
Vyplatí se koupit investiční byt na pronájem? Trh realit ovlivní i ČNB

Vyplatí se koupit investiční byt na pronájem? Trh realit ovlivní i ČNB

Nemovitosti v minulých letech zvyšovaly svou hodnotu.

Před 22 hodinami  |  Lazarevič Arsen  |  4

Zdražovalo se u vás kvůli EET? [fórum]

Zdražovalo se u vás kvůli EET? [fórum]

Včera  |  Fórum FinExpert.cz
Na zahraniční dovolenou se pojistí pouze polovina z nás

Na zahraniční dovolenou se pojistí pouze polovina z nás

13.  1.  2017  |  Rybová Romana  |  1

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Finanční úřad | Koupě bytu | Prodej bytu | Nemovitosti | Daně | Platíme | Bydlíme

Nabyli jste loni nemovitost? Do konce ledna nezapomeňte podat přiznání

Lhůta pro podání přiznání letos vychází na úterý 31. ledna 2017. více