FinExpert.e15.cz

Co nás ovlivňuje při výběru e-shopu? V každé věkové kategorii je to jinak

Je vcelku logické, že to jakým způsobem na nás „útočí“ reklama na eshopy se mění podle věkové kategorie, v jaké se nacházíme. Touto problematikou se zabýval průzkum Asociace pro elektronickou komunikaci.                                                                                                                                

„Výzkum potvrdil, že mladí nakupující kladou velký důraz na uživatelské recenze a hodnocení na sociálních sítích. Starší zákazníci se zase nechají více ovlivnit pomocí tradičních kanálů, jako jsou například newslettery,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Výsledky jsou v zásadě s našimi očekáváními, v každém případě ale pomůžou provozovatelům internetových obchodů ve volbě správné strategie,“ doplňuje Vetyška.

Nakupujeme | Zákony

6 případů, kdy vás neznalost může přijít opravdu draho

Nejčastější omyly rozšířené mezi českými spotřebiteli...

Newslettery

Pokud jste ve věku mezi 35 s 44 lety, nejvíce na vás budou fungovat newslettery (ve 37 % případů). Naopak pokud se nacházíte v té nejmladší kategorii, tedy 15 – 24 let, newslettery vás ovlivní pouze ve 20 % případů. „Newslettery jsou svým způsobem sofistikovanějším ekvivalentem papírových letáků. Jedná se o tradiční formu reklamy, která při dobrém zacílení funguje na zákazníky jako impuls k výhodnému nákupu,“ říká Vetyška.

Uživatelské recenze

Uživatelské recenze při nakupování přes eshop ovlivní 43 % lidí ve věkové kategorii do 24 let. Mezi 35 a 44 lety je to o něco méně. 34 %. Osoby starší 55 let recenze ovlivní pouze ve 26 %.

Rady pro prodejce

„Mladí zákazníci se chovají (nejen) v e-shopech jinak. Vybírají si zboží a obchody primárně na základě hodnocení na sociálních sítích, nákupní proces je pro ně potřeba mít co nejsnadnější a nejrychlejší. E-shopy se musí snažit zbavit jakýchkoli bariér, například povinná registrace odradí od nákupu 24 % spotřebitelů v kategorii do 24 let. U všech starších zákazníků se přitom tato hranice pohybuje mezi 10 a 14 %,“ říká Jan Vetyška a pokračuje: „Při personalizaci, kterou se vydává většina moderních e-shopů, je důležité sledovat všechny aspekty. A především věk hraje v současné době významnou roli, jelikož očekávání nové mobilní generace jsou odlišná od předchozí počítačové.“

Další článek


 

 


Další články

Krádeže aut: Do Česka si pro ně jezdí zahraniční gangy

Krádeže aut: Do Česka si pro ně jezdí zahraniční gangy

Dražší vozy tvoří v policejních přehledech krádeží přibližně pětinu všech odcizených aut.

24.  2.  2017  |  Bořil Martin

Firmy hledají vedoucí pracovníky. Schopní šéfové jsou „nedostatkovým zbožím“

Firmy hledají vedoucí pracovníky. Schopní šéfové jsou „nedostatkovým zbožím“

24.  2.  2017  |  Ondráčková Kamila
Zabrzdí EET stánkový prodej? Podnikatelé našli trik, jak evidenci výrazně urychlit

Zabrzdí EET stánkový prodej? Podnikatelé našli trik, jak evidenci výrazně urychlit

24.  2.  2017  |  Pospíšil Aleš  |  3
Nákup bytu, aneb co vám makléř nikdy neřekne

Nákup bytu, aneb co vám makléř nikdy neřekne

„Zjišťovací iniciativa“ při koupi bytu musí být na vaší straně.

24.  2.  2017  |  Procházková Kateřina  |  5

Kalkulačka: Srážky ze mzdy v roce 2017

Kalkulačka: Srážky ze mzdy v roce 2017

23.  2.  2017  |  FinExpert.cz

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Koupě bytu | Prodej bytu | Bydlíme

Nákup bytu, aneb co vám makléř nikdy neřekne

„Zjišťovací iniciativa“ při koupi bytu musí být na vaší straně. více