FinExpert.e15.cz

Co nás ovlivňuje při výběru e-shopu? V každé věkové kategorii je to jinak

Je vcelku logické, že to jakým způsobem na nás „útočí“ reklama na eshopy se mění podle věkové kategorie, v jaké se nacházíme. Touto problematikou se zabýval průzkum Asociace pro elektronickou komunikaci.                                                                                                                                

„Výzkum potvrdil, že mladí nakupující kladou velký důraz na uživatelské recenze a hodnocení na sociálních sítích. Starší zákazníci se zase nechají více ovlivnit pomocí tradičních kanálů, jako jsou například newslettery,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Výsledky jsou v zásadě s našimi očekáváními, v každém případě ale pomůžou provozovatelům internetových obchodů ve volbě správné strategie,“ doplňuje Vetyška.

Nakupujeme | Zákony

6 případů, kdy vás neznalost může přijít opravdu draho

Nejčastější omyly rozšířené mezi českými spotřebiteli...

Newslettery

Pokud jste ve věku mezi 35 s 44 lety, nejvíce na vás budou fungovat newslettery (ve 37 % případů). Naopak pokud se nacházíte v té nejmladší kategorii, tedy 15 – 24 let, newslettery vás ovlivní pouze ve 20 % případů. „Newslettery jsou svým způsobem sofistikovanějším ekvivalentem papírových letáků. Jedná se o tradiční formu reklamy, která při dobrém zacílení funguje na zákazníky jako impuls k výhodnému nákupu,“ říká Vetyška.

Uživatelské recenze

Uživatelské recenze při nakupování přes eshop ovlivní 43 % lidí ve věkové kategorii do 24 let. Mezi 35 a 44 lety je to o něco méně. 34 %. Osoby starší 55 let recenze ovlivní pouze ve 26 %.

Rady pro prodejce

„Mladí zákazníci se chovají (nejen) v e-shopech jinak. Vybírají si zboží a obchody primárně na základě hodnocení na sociálních sítích, nákupní proces je pro ně potřeba mít co nejsnadnější a nejrychlejší. E-shopy se musí snažit zbavit jakýchkoli bariér, například povinná registrace odradí od nákupu 24 % spotřebitelů v kategorii do 24 let. U všech starších zákazníků se přitom tato hranice pohybuje mezi 10 a 14 %,“ říká Jan Vetyška a pokračuje: „Při personalizaci, kterou se vydává většina moderních e-shopů, je důležité sledovat všechny aspekty. A především věk hraje v současné době významnou roli, jelikož očekávání nové mobilní generace jsou odlišná od předchozí počítačové.“

Další článek


 

 


Další články

6 tipů, jak zvládnout daňové přiznání na poslední chvíli

6 tipů, jak zvládnout daňové přiznání na poslední chvíli

Řada podnikatelů vyplňuje přiznání ve stresu. Jak se vyvarovat chyb?

Před 3 hodinami  |  Kleinová Andrea

Nájem a daně v příkladech aneb Jak vyplnit „přiznání“

Nájem a daně v příkladech aneb Jak vyplnit „přiznání“

Týká se vás i příloha číslo dvě daňového přiznání.

Před 6 hodinami  |  Gola Petr

Hypotéka vs. pronájem: Co se vyplatí?

Hypotéka vs. pronájem: Co se vyplatí?

Včera  |  Ondráčková Kamila  |  1
Většinou se stěhujeme jen za humna

Většinou se stěhujeme jen za humna

Včera  |  Rybová Romana
Nejvíce věříme starožitnostem, drahým kovům a stavebnímu spoření

Nejvíce věříme starožitnostem, drahým kovům a stavebnímu spoření

Včera  |  Rybová Romana

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Práce na dohodu | Daňové přiznání | Daně | Aktuálně | Vyděláváme

Vrácení daně z dohod o provedení práce je jednodušší

Pro vrácení srážkové daně je nutno podat daňové přiznání více