FinExpert.e15.cz

České dráhy a Pendolino: ceny, parametry, jízdní řád

Od 11. prosince 2005 nabídnou ČD nejrychlejší spojení Prahy a Ostravy provozované vlaky Pendolino. V článku najdete nejen technické parametry Pendolina, ale také ceny, služby v první třídě či jízdní řád. Cesta z Prahy do Ostravy potrvá jen tři hodiny a dvaadvacet minut.

Poznámka: Text pochází z tiskové zprávy Českých drah.

Se zcela novým typem široce dostupného kvalitního spojení Prahy s Ostravou přijdou České dráhy počínaje platností nového jízdního řádu - 11. prosince 2005. Cestujícím na této frekventované trase nabídnou jako zákaznický produkt 6x denně spojení vlaky SuperCity Pendolino (SC Pendolino). Ty přinesou velmi podobnou kvalitu služeb i celkové pojetí cestování srovnatelné se západoevropskými vlaky TGV, Thalys či Eurostar. Současně budou vlaky SC Pendolino znamenat nejrychlejší nabídku spojení jak Ostravy s Prahou tak i například mezi Olomoucí a Prahou či Olomoucí a Ostravou.

Klíčová fakta charakterizující produkt SC Pendolino:

  • realizace detailního zákaznického průzkumu před přípravou produktu SC Pendolino,
  • nabídka nejrychlejšího spojení Prahy s Ostravou – zahrnující komplexní model zákaznických služeb,
  • speciální tarif nabízející vysokou přidanou hodnotu a kvalitní spojení za atraktivní cenu – včetně řady slevových modelů,
  • zajištění provozu výhradně jednotkami řady 680 – rychlovlaky pendolino Českých drah,
  • provázání cestování vlakem s dalšími druhy dopravy – včetně návazného spojení na letiště Praha – Ruzyně.

Služby pod značkou SC Pendolino

Cestující, kteří využijí spojení vlaky SC Pendolino, získají vysoký standard následujících komplexních služeb:

Služby při odbavení:

  • možnost nákupu cestovního dokladu přes internet (v přípravě, půjde o první možnost nákupu jízdenky přes internet u ČD),
  • možnost přednostního odbavení u tzv. rychlých pokladen SC Pendolino v rámci ČD Center,
  • speciální čekárny pro cestující první třídy (Ostrava, Olomouc, Praha – Holešovice),
  • nabídka parkovacího místa pro osobní automobily na nádraží (Ostrava, Olomouc).

Služby na palubě vlaku:

  • První vlak dálkové přepravy ČD, který bude veden jako plně nekuřácký. Současně se jedná o první nekuřácký spoj v rámci nových členských zemí EU.
  • Palubní personál poskytující široké asistenční služby – včetně osobní asistence při nástupu do vlaku (cestujícím 1. třídy).
  • Denní tisk a občerstvení v ceně jízdenky první třídy, široká nabídka občerstvení z minibaru s rozvozem po vlaku; nabídka občerstvení v tzv. bistrovoze
  • Místa pro spoluobčany na invalidním vozíku
  • Přeprava jízdních kol a kočárků
  • Klimatizace, přípojky elektrického proudu – umožňující například práci na notebooku v průběhu cesty (1. třída)
  • Rozšířený Informační servis v češtině, angličtině, francouzštině a němčině
  • Garance jízdní doby – s kompenzací v případě zpoždění vlaku
  • Další doplňkové služby: informační materiály ČD, prodej jízdních dokladu na MHD v destinacích vlaků SC Pendolino

Přeprava vlaky SC Pendolino jako produkt s komplexní nabídkou služeb se bude řídit speciální cenovou nabídkou; součástí jízdenky bude také rezervace místa. Vlaky budou tudíž obsazovány do výše kapacity míst k sezení.

  

SC Pendolino: nejrychlejší spojení Prahy s Ostravou

Provoz vlaků SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou bude znamenat nejrychlejší variantu spojení mezi oběma městy.

  • Odjezdy z Ostravy, hl. n.: 4.00, 5.45, 9.45, 11.45, 13.45 a v 17.45 h
  • Odjezdy z Prahy - Holešovic: 5.56, 7.56, 9.56, 13.56, 15.56 a 18.26 h

Kromě těchto stanic vlaky jednotně zastaví ve stanicích Pardubice hl. n., Olomouc hl. n., a Ostrava Svinov.

Celková jízdní doba mezi Prahou a Ostravou bude činit 3 hodiny 22 minut – což představuje absolutně nejrychlejší variantu pozemního spojení obou měst. Při započtení transferových časů a časů nezbytných na odbavení na letištích v Ostravě a v Praze se jedná o přibližně stejnou dobu, kterou cestující potřebuje pro absolvování stejné trasy spojem letecké dopravy.

Obdobně rychlé spojení získá také Olomouc, kde celková jízdní doba SC Pendolino vlaků na trase Olomouc – Praha bude činit 2 hodiny 29 minut; trasu Olomouc – Ostrava pak vlaky SC Pendolino zvládnou za méně než hodinu.

Olomouc už bude mít ranní spoj z Prahy

Novinkou po zavedení vlaků SC Pendolino bude existence brzkého ranního spojení Prahy s Olomoucí a Ostravou. První ranní vlak SC Pendolino odjíždějící z Prahy Holešovic v 5.56 bude do Olomouce přijíždět v 8.19; do stanic Ostrava Svinov a Ostrava hlavní nádraží pak v 9.18 respektive v 9.25. To umožní realizaci jednodenních služebních cest do Ostravy vlakem při využití maximálního pohodlí a efektivity vynaložení času stráveného na cestě (například ve srovnání s jízdou osobním automobilem).

V příštích letech po dokončení spojovací větvě koridoru mezi Českou Třebovou, Olomoucí a Přerovem lze očekávat další zrychlení dopravy mezi Prahou a Ostravou. Jízdní doba by se pak měla přiblížit ke 3 hodinám.  

Speciální značka SC Pendolino

Produkt SC Pendolino představující nabídku kvalitního spojení vlakem mezi Prahou a Ostravou bude zastřešen pod touto značkou a současně bude v komunikaci se zákazníky využívat speciální logotyp. Ten bude v barevné kombinaci žluté a sytě šedivé barvy a pro zákazníky bude představovat jasný identifikační prvek kvalitního spojení mezi Prahou a Ostravou.

Kromě logotypu bude barevná kombinace žluté a sytě šedé využita i na doplňcích uniforem palubního personálu vlaků SC Pendolino, informačních materiálech a dalších zákaznických atributech souvisejících s nabídkou produktu SC Pendolino.

Cenová nabídka

České dráhy nabídnou vlaky SC Pendolino jako speciální produkt, který bude mít zvláštní – tzv. globální cenovou nabídku. Ta bude obsahovat nejen veškeré služby poskytnuté v průběhu cesty; její součástí bude také rezervace místa ve vlaku. Ceny za cestu z Prahy do Ostravy a opačně jsou následující:

  • jednosměrné jízdné: 500 Kč (2. třída), 600 Kč (1. třída)
  • při použití kilometrické banky: příplatek 200 Kč
  • studenti a děti do 15 let: sleva 50 % ze základního jízdného
  • při použití karty Z: 460 Kč (2. třída)

České dráhy současně počítají se zavedením dalších speciálních nabídek.

Pendolino pojede u do Rakouska a na Slovensko

Kromě spojů SC Pendolino na trase Praha – Pardubice - Olomouc – Ostrava a zpět zavedou České dráhy od roku 2006 rychlovlaky pendolino také na některé spoje do Rakouska a na Slovensko. Jedná se o dva páry vlaků EuroCity na trase Praha – Vídeň – Praha; a po jednom páru vlaků InterCity na trasách Praha – Bratislava a zpět a Praha – Břeclav a zpět. Na těchto spojích budou cestujícím poskytovány služby odpovídající vlakům kategorie EC a IC – s tím, že pro cestu těmito vlaky vedenými soupravami pendolino bude platit standardní tarif pro cestu vlaky EuroCity a InterCity (včetně relační slevy Praha – Brno ve verzi pro vlaky EC a IC). Nicméně i tyto spoje budou vedeny jako plně nekuřácké.

Technické parametry vlaku

Vlak má délku 184,4 metru. Jeho maximální rychlost je 230 km/h, na českých tratích bude zatím jezdit rychlostí 160 km/h. Hlavní výhodou je vybavení speciální technologií pro naklápění vozové skříně. Ta pendolinu umožňuje projíždět oblouky o malém poloměru vyšší rychlostí, než jaká je povolena pro klasické vlaky. Například na modernizovaných úsecích v okolí Moravské Sázavy tak bude jezdit až 160 km/h, zatímco běžné rychlíky těmito úseky pojedou 130 až 140 km/h.

Další článek


 

Související články

celkem 19 komentářů

Poslední komentáře

Re: Auto je rychlejší
Ales
8. 3. 2006, 23:42
Re: Auto je rychlejší
Pavel
17. 1. 2006, 14:03
Re: Kdyby to zrychlili
Cestovatel
2. 12. 2005, 10:06
Re: Kecy v kleci
t
5. 10. 2005, 12:01
Re: Kdyby to zrychlili
t
5. 10. 2005, 11:57

Další články

Triky supermarket(ér)ů aneb Jak z vás v obchodě vytáhnou peníze

Triky supermarket(ér)ů aneb Jak z vás v obchodě vytáhnou peníze

Odhalte, jaké záludnosti na vás čekají za zdmi supermarketů!

Před 6 hodinami  |  web Investiční

Peníze jste omylem poslali na jiný účet. Co teď?

Peníze jste omylem poslali na jiný účet. Co teď?

Nepropadejte panice, ještě není vše ztraceno.

Před 6 hodinami  |  Rybová Romana

Fórum: Vyplatí se ještě "stavebko"?

Fórum: Vyplatí se ještě "stavebko"?

Včera  |  Fórum FinExpert.cz
Největší mýty na akciových trzích

Největší mýty na akciových trzích

Akciové trhy jsou opředeny celou řadou mýtů, z nichž většina jsou skutečně jen mýty.

Včera  |  Menčík Tomáš  |  2

Úrok na spořicím účtu Air Bank opět míří dolů

Úrok na spořicím účtu Air Bank opět míří dolů

Včera  |  Ondráčková Kamila  |  5
Internetové bankovnictví

Český bankovní klient? Nemění si hesla a neumí zabezpečit chytrý telefon

Čeští bankovní klienti mají stále značné rezervy v bezpečném využívání bankovních služeb v online prostředí. více

EuroEUREUR27.455 Kč-0.091 %
Americký dolarUSDUSD20.391 Kč0.039 %
Britská libraGBPGBP34.725 Kč-0.098 %
Japonský jenJPYJPY20.110 Kč0.214 %
Chorvatská kunaHRKHRK3.602 Kč-0.167 %
více...
PX951.280-0.17 %
CETV50.800-0.39 %
ČEZ593.8500.31 %
Erste Bank520.7501.83 %
Fortuna128.2500.98 %
více...
Meziroční změna HDP1,20%4Q / 13
Míra nezaměstnanosti7,90%k 1. 4. 14
Meziroční inflace0,10%k 1. 4. 14
Průměrná hrubá mzda26 637 Kč4Q / 13
Meziroční růst průmyslu8,70%k 1. 3. 14
více