FinExpert.e15.cz

České dráhy – mlčící démon

Včerejší odpolední kolaps vlakové dálkové dopravy na velké části území přechází ČD oficiálním mlčením. To není poprvé.

Včera jsem cestoval vlakem EC 174 z Brna do Prahy na zamýšlenou schůzku ve 14:00. Pravidelný příjezd do Prahy ve 12:25 byl pro mé potřeby bohatě dostačující i se standardním zpožděním.

Bohužel však kousek před železniční stanicí Kolín došlo ke stržení troleje na jediné koleji a tím byl zapříčiněn kolaps veškeré dálkové dopravy mezi Prahou a Moravou. EC 174 se asi po hodinovém čekání v poli u Kolína vrátil do Pardubic, a já jsem se v této fázi rozhodl cestu ukončit a vrátit se nejbližším vlakem na Moravu. V tom okamžiku byly všechny vlaky z Prahy v Pardubicích opožděny o 80 – 160 minut, neboť jely odklonem přes Hradec Králové a EC do Brna byly odkloněny přes Havlíčkův Brod. EC 174 směřující do Hamburku nakonec opustil ČR v 18:42 namísto pravidelných 14:06. Ještě ve večerních hodinách nabíraly vlaky EC směřující na Moravu více jak hodinová zpoždění.

Na celé události mě však velmi zaráží jedna věc: když jsem večer prolistoval největší české zpravodajské servery i web ČD, tak nikde jsem nenalezl byť kratičkou zmínku o mimořádné situaci. Stejně tak jsem zprávu o výluce na dráze nezachytil ani v jedněch odpoledních rozhlasových zprávách. Zatímco zaměstnanci ČD se v této nezáviděníhodné situaci zachovali naprosto profesionálně a snažili se všem cestujícím pomoci, pro vedení ČD byla tato událost zřejmě pod jejich rozlišovací schopnost, neboť nestála ani za vydání krátké tiskové zprávy.

Přitom neprodlené rozeslání informace do médií mohlo řadě lidí ušetřit rozladění z problémového cestování vlakem, protože při včasné znalosti této zprávy mohli zvolit jiný druh dopravy či svou cestu odložit. Namísto toho však dorazili na nádraží, kde je čekala tabule se zpožděními trhajícími rekordy, v lepším případě měli možnost jet vlakem, který měl jet již před drahnou dobou.

Nelze ČD vyčítat vznik výluky, takové věci se prostě stávají a často jim nelze nijak předejít. Pokud už ale vzniknou, mělo by se jim dostat náležitého zacházení. Mimo jiné tak mohlo vedení drah ulehčit práci svým zaměstnancům, kteří tak čelili náporu často nevybíravých dotazů cestujících na alternativní spojení.

I v době psaní tohoto krátkého příspěvku před osmou hodinou večerní je na webu ČD poslední tiskovou zprávou informace o tom, že vozíčkáři mohou využít denně více jak 700 bezbariérových spojů. Doufejme, že jim ČD nepřipraví podobně příjemné překvapení jako dnes mnohým jiným cestujícím. Pro ně by to byla obzvlášť radostná zkušenost.

Další článek


 

celkem 60 komentářů

Nejnovější komentáře

Dnes jsem jela rychlíkem z Otrokovic do Přerova, pan...
Monika
31. 7. 2011, 20:45
Co s tím provést?
Peter
28. 8. 2007, 10:49
Článek má pravdu
xicht
15. 8. 2007, 22:57
Re: oficiálne stránky
213.151.218.xxx
11. 8. 2007, 07:40
Re: Autore, lépe čtěte !!
Petr
10. 8. 2007, 23:46

Další články

Nechci slevu zadarmo aneb Triky prodejců jak z vás dostat peníze

Nechci slevu zadarmo aneb Triky prodejců jak z vás dostat peníze

Než začnete bezhlavě nakupovat, vše si přepočítejte.

22.  9.  2016  |  Rybová Romana  |  7

Imigranti se k nám hrnuli i v minulosti

Imigranti se k nám hrnuli i v minulosti

Před 11 hodinami  |  Rybová Romana
Nový Zákon o spotřebitelském úvěru zmírní sankce za nesplácení

Nový Zákon o spotřebitelském úvěru zmírní sankce za nesplácení

Před 13 hodinami  |  Ondráčková Kamila
Jak banky a regulátoři lžou investorům

Jak banky a regulátoři lžou investorům

Která opatření ve finančním sektoru jsou jen propracovaným maskováním, jež má balamutit investory?

Před 15 hodinami  |  web Investiční

Změna insolvenčního zákona?

Změna insolvenčního zákona?

Včera  |  Rybová Romana

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená