FinExpert.e15.cz

ČESKÉ AEROLINIE: Aerolinie převzaly další nový Airbus A319

 

České aerolinie převzaly další nový Airbus A319. Letoun přiletěl z centra výroby letadel společnosti Airbus v německém Hamburku včera ve večerních hodinách. Po příletu zamířilo nové letadlo do hangáru, kde ho čeká standardní prohlídka před nasazením do provozu. Cestující by se s ním měli poprvé setkat na ranní lince z Prahy do Bruselu ve čtvrtek 20. března.

Celkem letos České aerolinie od Airbusu odeberou čtyři nové letouny tohoto typu. První letadlo převzala společnost v únoru, druhé včera, třetí přiletí v dubnu a poslední v září.České aerolinie si vybraly letouny Airbus A320/319 v rámci poptávkového řízení na střednětraťová letadla nové generace v roce 2004. V rámci tendru České aerolinie již odebraly tři letouny v roce 2006, pět vloni. Společnost se dále rozhodla využít výhodnou opci na dalších osm letadel tohoto typu s termínem dodání v letech 2011 – 2012.

Převzetí nového letadla od výrobce trvá obvykle čtyři dny. Účastní se ho pracovníci Českých aerolinií a zástupci Úřadu pro civilní letectví ČR. „Nejdříve proběhne statická prohlídka, testy letounu při spuštěných motorech a motorová zkouška. Druhý den následuje zálet letadla,“ vysvětlil Zdeněk Tyrner vedoucí techniky letadel rodiny Airbus A320. Po záletu se dokončuje technické převzetí letadla a čtvrtý den dojde k oficiálnímu převzetí dokumentace, převodu peněz a následnému podpisu dokumentace a převodu vlastnického práva k letadlu. Zástupci Úřadu pro civilní letectví pak vydají letadlu certifikáty a do té doby používanou dočasnou německou imatrikulaci nahradí nová česká značka. V případě včera převzatého letounu jdeo imatrikulaci OK-NEN.

Své nejmodernější stroje nasazují České aerolinie na prioritní tratě jako je spojení Prahya Bruselu,Barcelony, Madridu, Amsterdamu, Frankfurtu, Düsseldorfu, Milána ale také Oděsy, Sofie, Rigy, či Samary. Letadla budou létattaké do nových destinací, které České aerolinie zavedou v roce 2008,jako je Tbilisi, Rostov na Donu nebo Damašek.

Nové letadlo nabízí místa k sezení pro 135 cestujících v uspořádání pro dvě třídy - Business a Economy. Oproti letounům klasické generace má prostornějších a širších rozměry kabiny a větší úložné prostory pro zavazadla nad sedadly. Na palubách jsou k dispozici moderní systémy zábavy, které umožňují mimo jiné poskytovat aktuální informace o letu. Provoz letadla nové generace je také proti strojům klasické generace ekonomičtější i ekologičtější.

Další článek



 


Další články

Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

Fórum: Důchodové pojištění vs. investiční životní pojištění

Včera  |  Fórum FinExpert.cz
Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

Češi si opět půjčí na Vánoce. Dokonce i ti s exekucí

Včera  |  Ondráčková Kamila
Psychologie nákupů aneb Jak vás chtějí ošidit

Psychologie nákupů aneb Jak vás chtějí ošidit

Nákupní horečka, opakující se každým rokem, již vypukla.

Včera  |  Štarková Petra  |  2

Zmatky, zavřené hospody i bojkot. Takový byl první den s EET

Zmatky, zavřené hospody i bojkot. Takový byl první den s EET

Systém Finanční správy zatím prý funguje jak má...

Včera  |  Pospíšil Aleš  |  2

Pojištění „na blbost“? Může se opravdu hodně vyplatit

Pojištění „na blbost“? Může se opravdu hodně vyplatit

1.  12.  2016  |  Rybová Romana

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená