FinExpert.e15.cz

5 tipů, jak se odlišit od konkurence

Základem úspěšného podnikání je najít takové služby či produkt, který v oblasti, ve které působíte, schází.

Pokud ovšem patříte mezi majitele malých či středně velkých podniků, jistě jste se setkali s problémem drtivé konkurence, které mají většinou pod palcem velké korporace. Jejich služby mnohdy přesahují vaše možnosti a odlišit se natolik, aby zákazníci dali přednost přívětivějšímu prostředí, není žádný med. Máme pro vás však několik tipů, které vám k tomu dopomohou. 

Osobní kontakt. Ten, jak víme, nic nenahradí. Nevýhodou vašich větších konkurentů je mnohdy neosobní přístup k zákazníkovi, ať už skrze automaticky generované emaily či samoobslužné telefonní linky. Věřte tomu, že obyčejné oslovení konkrétní osoby v elektronické komunikaci, telefonát klientovi, když si potřebujete ověřit jeho údaje či možnost domluvit se na všem tváří v tvář, udělají zázraky. Nespoléhejte se na techniku a hýčkejte si zákazníka vaším přátelským přístupem.

Vyděláváme | Podnikání | Psychologie

Několik mýtů o podnikání

Zde je několik mýtů, které se o podnikání tradují a nad kterými byste se před rozjezdem vlastního podnikání měli zamyslet.

Důraz na design. Jistě si ještě pamatujete moment, kdy jste poprvé vymysleli vaše firemní logo. To by také mělo být vidět. Nezdráhejte se investovat například do krabic na míru, ve kterých zákazníkům vaše zboží posíláte. Ty mohou být nejen potisknuté vaším logem či mottem, ale mohou být i sezónně laděné. Pokud například podnikáte v gastronomii, odlište se originálními gastronomickými obaly. Pokud vlastníte internetový obchod, vsaďte na takové obaly, které si zákazník rád nechá. Stejně tak si nechte vyrobit reklamní sady, kterými můžete zákazníky obdarovat. 

Kvalita, ne kvantita. Každý zákazník pozná rozdíl mezi pečlivou výrobou a pásovým zbožím. Každý zákazník pečlivou výrobu také ocení. Pokud si dokážete udržet vaší kvalitu, nebojte se toho, že byste museli snižovat ceny dle konkurence. Mezi záplavou nabízeného zboží ze všech koutů světa se kvalitní kusy neztratí.

Buďte vidět. Nedílnou součástí úspěšného marketingu je v současné době profil na sociálních sítích, kde vás potenciální klienti mohou najít. Vyplatí se investovat i do profesionálních webových stránek s důvěryhodnou doménou. Veškeré stránky pravidelně spravujte a aktualizujte, ať mají zákazníci přehled. Buďte osobní, dělte se o vaše zážitky, zkušenosti a novinky z provozu. 

Umožněte zákazníkům zpětnou vazbu. Každý by měl mít právo vyjádřit svůj názor veřejně. Vybízejte proto zákazníky k hodnocení vašich služeb online, reagujte na ně a podělte se o jejich reference s ostatními. Nebojte se kritiky, s tou se setkáte vždy. A kromě toho, co vás nezabije, to vás posílí.

Být sám sobě pánem skrývá mnohé nástrahy a jistě to není jednoduché. Stačí ovšem umět správně reagovat na poptávku a být trochu odlišní a máte docela velikou šanci, že se vám podaří vybudovat něco, na co budete moci být pyšní.

Další článek


 

 


Další články

U ČMSS si můžete předpřipravit smlouvu on-line

U ČMSS si můžete předpřipravit smlouvu on-line

Včera  |  Rybová Romana  |  1
Jak zbytečně neprotopit majlant?

Jak zbytečně neprotopit majlant?

Každý rok nás tepelná pohoda stojí velkou část rodinného rozpočtu.

Včera  |  Ondráčková Kamila  |  1

Levné hypotéky motivují k nákupu nemovitostí

Levné hypotéky motivují k nákupu nemovitostí

Včera  |  Ondráčková Kamila
Češi chtějí více e-shopů zaměřených na potraviny a hobby

Češi chtějí více e-shopů zaměřených na potraviny a hobby

Včera  |  Ondráčková Kamila
Víte, na jak dlouho máte smlouvu u dodavatele? Jak to zjistit?

Víte, na jak dlouho máte smlouvu u dodavatele? Jak to zjistit?

Někteří dodavatelé motají spotřebitelům hlavy víc, než je zdrávo.

Včera  |  Poncarová Jana

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená