FinExpert.e15.cz

23 vědecky potvrzených cest ke štěstí

Některé faktory jsou mimo naši kontrolu, ale nezapomínejme na ty, které můžeme ovlivnit.

Pro každého znamená štěstí něco trochu jiného, ale na jeho principech se asi shodneme. Některé faktory jsou mimo naši kontrolu, ale nezapomínejme na ty, které můžeme ovlivnit.

1. Choďte do přírody

Čerstvý vzduch má na naše tělo i mysl blahodárné účinky. Bydlení v blízkosti zeleně je spojené s duševním zdravím. Někdy jen pohled na zelenou plochu dokáže uklidnit mysl. Nastavte svůj obličej slunci, díky kterému tělo produkuje vitamín D. Jeho nedostatek je spojován s depresí.

2. Potrapte své tělo při cvičení

Cvičení není dobré jen pro fyzickou kondici. Při sportu se tvoří protilátky, které zabraňují vzniku nemocí, a vyplavují se endorfiny, hormony štěstí. Věřte tomu, že permanentka do posilovny či na jógu se vyplatí.

3. Více spěte

Dopřejte si kvalitní spánek a v případě potřeby se nebraňte odpoledním šlofíkům. Spánek je klíčový pro zdraví a psychickou pohodu. Jeho nedostatek může vést k tloustnutí a horším výkonům v práci.

4. Meditujte

Uklidnit svůj vnitřní hlas a naučit se meditovat není jednoduché. Nevzdávejte to, stojí to za to! Výzkumy prokázaly, že každodenní meditace po dobu osmi týdnů vede k většímu pocitu štěstí.

5. Najděte si nové hobby

Nejenže se pobavíte, po osvojení nové dovednosti budete navíc šťastnější. Pusťte se do toho, o čem jste vždy snili, třeba do francouzštiny, vaření nebo hry na hudební nástroj.

6. Poslouchejte hudbu

Už jste se někdy mračili při poslechu své oblíbené hudby? Nejde to, že? Hudba snižuje napětí a stres a lze ji využít jako terapeutický prostředek. Až se budete příště cítit mizerně, pusťte si svou oblíbenou skladbu. Uvidíte, že se budete cítit alespoň o něco lépe.

7. Sepište si, co vás trápí

Negativní myšlenky jsou silné a často přebíjejí pocit štěstí. Sepište si je na kus papíru a ten hoďte do koše. Funguje to i naopak – zaznamenávejte si věci, které vás těší a za které jste vděční. Když si je čas od času projdete, budete se cítit lépe. Pokud si chcete zvednout náladu, podělte se o pozitivní zážitky dne se svými přáteli.

Vyděláváme | Zajímavosti | Psychologie

Tipy: Zorganizujte si práci a zvládejte time management na jedničku

Nestíháte to, co jste si naložili? Trápí vás nedostatek času a jste neustále ve stresu, že včas nedoděláte práci, která je potřeba? Stačí jen trochu organizace.

8. Věnujte se sexu

Sex je levnou zbraní proti stresu a úzkosti. Výzkumy ukazují, že čím častěji mají lidé sex, tím jsou šťastnější. Existují i studie o tom, že sex jednou týdně vyvolává větší štěstí než nějaká ta cifra navíc na výplatní pásce.

9. Naučte se cítit vděk

Naučte se děkovat a cítit vděk. Pocity vděčnosti se přetavují v další pozitivní pocity. Ideální je uvědomit si (nebo si i zapsat) každý den jednu věc, za kterou jste vděční.

10. Buďte přáteli

Přátelství nám pomáhá vyrovnávat se s životními zkouškami. Díky němu se cítíme sebevědomí a šťastnější.

11. Šiřte kolem sebe radost

Stejně jako zívání je i štěstí nakažlivé. Štěstí se šíří řetězovou reakcí od jednoho známého k dalšímu.

12. Nechte to plavat

Lépe se to řekne, než udělá, ale výsledek stojí za to. Odpoutejte se od chyb a starostí. Nenechte se svazovat minulostí, odpusťte těm, kteří vám ublížili, a znovu vykročte.

13. Nezapomínejte na sebe

Vzhledem k šílenému tempu, kterým žijeme, na sebe snadno zapomínáme. To je cesta do pekel. Zařaďte do každého dne rituály, které vám pomohou to změnit.

14. Cvičte jógu

Jóga odbourává stres. Dle jedné studie je právě tento druh cvičení nejefektivnější z hlediska zlepšování nálady. Jóga navíc zlepšuje imunitu.

15. Nezapomínejte na živiny

Ano, tisíckrát opakované klišé, které ale zkrátka a dobře platí. Zdravě se stravujte, dopřejte svému tělu živiny, které potřebuje. Výzkumy ukazují, že nejšťastnější jsou ti, kteří jedí dostatek ovoce a zeleniny.

16. Nebuďte na sebe tak tvrdí

Často jsme sami sobě nejhoršími nepřáteli. Je dobré znát své chyby a snažit se z nich poučit, ale nesmíme být k sobě příliš kritičtí. Zaměřte se na své silné stránky a úspěchy.

17. Vsaďte na žlutou barvu

Tu si mnoho lidí asociuje s pocitem štěstí. Bude to asi tím, že evokuje slunce. Vneste žlutou do svých životů, stačí nenápadné doplňky, které pozvednou náladu, až to budete potřebovat.

18. Obklopte se květinami

Nejenže rozjasní místnost, pozvednou i vaši mysl. Obklopte se jimi i v kanceláři, podporují kreativitu.

19. Minimalizujte stres

Vysoká hladina stresu je spojená s nespavostí či depresí. Pokud se stresu nemůžete vyhnout, musíte stresové situace nějak kompenzovat. Například cvičením či meditací.

20. Sklenici musíte vidět jako napůl plnou

Přistupujte ke svému životu s optimismem. Nastavujte si ale reálná očekávání, bezbřehý optimismus udělá více škody než užitku.

21. Veďte smysluplné diskuze

Na zdvořilostní konverzaci není nic špatného, ale štěstí vám nepřinese. Věnujte energii smysluplným rozhovorům. Naučte se poslouchat, upevníte tak vztahy se svým okolím.

22. Dotahujte věci do konce

Prokrastinace je nepřítel štěstí. Složité úkoly nás mohou stresovat, ale neodkládejte je. Pokud je zvládnete, budete se cítit skvěle.

23. Stěžujte si, ale správným způsobem

Neustálé stěžování je otravné, hlavně pro ty, kdo ho musejí poslouchat. Někdy si však potřebujete postěžovat na něco, s čím si nevíte rady. Tím se vám podaří problém identifikovat a popsat, a tudíž máte větší šanci dobrat se konstruktivního řešení.

Zdroj: Mentalfloss.com, článek vyšel na www.investicniweb.cz

Další článek


 
celkem 1 komentář

Poslední komentáře

Trosku to opravim. Naucit se meditovat naopak je vel...
Nishkam
24. 2. 2016, 08:08

Další články

Nejvíc „frčí“ banky, automobilky, ČEZ a operátoři. Odvedly nejvíc na daních

Nejvíc „frčí“ banky, automobilky, ČEZ a operátoři. Odvedly nejvíc na daních

Před 2 hodinami  |  Pospíšil Aleš
Nenechcte si utéct tři tisíce na Aukru, stačí si říct o „kreditku“

Nenechcte si utéct tři tisíce na Aukru, stačí si říct o „kreditku“

Před 4 hodinami  |  Pospíšil Aleš
Čerství vysokoškoláci jsou sebevědomí. Čekají vyšší platy

Čerství vysokoškoláci jsou sebevědomí. Čekají vyšší platy

Před 6 hodinami  |  Rybová Romana
Bydlíme: Panelák nebo raději cihla?

Bydlíme: Panelák nebo raději cihla?

Jedním z rozhodujících faktorů při koupi nemovitosti je její cena.

Před 9 hodinami  |  Šejnohová Edita  |  4

Zdraví a rodina jsou pro nás na prvním místě

Zdraví a rodina jsou pro nás na prvním místě

Včera  |  Rybová Romana

Mzdová kalkulačka

Student
Držitel průkazu ZTP/P
Invalidita 1. nebo 2. stupně
Invalidita 3. stupně
Penze / rodičovská dovolená

Přehled | Zajímavosti | Vyděláváme | Bydlíme

V kterých zemích se žije nejlépe?

Dle studie OSN „Human Development Index 2015“ patří Česko mezi třicítku zemí s nejlepšími životními podmínkami. více

EuroEUREUR27.025 Kč-0.019 %
Americký dolarUSDUSD24.192 Kč-0.252 %
Britská libraGBPGBP35.570 Kč-0.107 %
Japonský jenJPYJPY21.979 Kč-0.146 %
Chorvatská kunaHRKHRK3.605 Kč-0.111 %
více...
PX888.480-0.32 %
CETV59.3004.96 %
ČEZ435.3000.76 %
Erste Bank657.600-1.17 %
Fortuna85.000-1.33 %
více...
Meziroční změna HDP4,50%3Q / 15
Míra nezaměstnanosti6,40%k 1. 1. 16
Meziroční inflace0,60%k 1. 1. 16
Průměrná hrubá mzda26 072 Kč3Q / 15
Meziroční růst průmyslu-1,70%k 1. 12. 15
více